Dekker VIAS av soldermask

D

damian_s

Guest
Hei, jeg er litt forvirret om soldermask lag i grafikk generasjon. Bør jeg gjøre alle de vias dekket av soldermask eller ikke? Thanks.

Dekk dem .. Tross alt, trenger du ikke ønsker å fylle vias med loddetinn, gjør du? Hilsen IanP

Hei, Hvis platene er prototype og fortsatt i utviklingsprosessen, må du avdekke vias for testing formål, vanligvis prototyper Platene er avslørt siden det er på utviklingsstadiet, og husk det er ikke obligatorisk .... Og platene er Masked, når det går for masseproduksjon med alle gjentakelsene det har gått gjennom, før produktet lanseres. Nå er det opp til deg å bestemme, om du vil gå for maskering / avsløre via? Håper dette hjelper deg. Hilsen Ramesh

IKKE å ha vias dekket i maske kan ta med noen av de følgende problemer gjennom livet av PCB. Da blir bølge loddes det kan føre smeltet loddetinn å blåse ut av hullene, som fører til ødelagte vias, loddes sprut og loddetinn baller etc på bordet, så vel som senere korrosjon. Den vias vil anløpe og til slutt korrodere, avhengig av miljøet. De kan være kortsluttet sammen med kontakt fra andre overflater. De kan brukes til testing, men ved hjelp av en via for testing kan føre til skader på via og et brudd i nettet. For endelig produksjon er det best å dekke vias så når du oppretter loddetinn motstå Gerber filen ikke inkluderer vias.

Jeg ønsker å legge til ovennevnte gode grunner gitt av andre medlemmer. Hvis du gjør BGAs eller uBGAs bør du definitivt maske Vias på Topside minst. For testformål kan du la Vias eksponert på undersiden, men for produksjonen er ikke god praksis for grunner gitt av andre plakater. Jeg vedlegger to bilder av BAD via loddetinn maske design på en BGA. Du kan tydelig se ikke dekker vias kan føre til alle slags problemer. Majnoon

Hei, Når Pcb er i deisgn og utvikle prosessen, da hensikten avsløre Vias er for testing av PCB, før endelig produkt lansering. Som cyberrat sier, hvorfor man trenger å gå for bølge lodding mens PCB finnes fortsatt i designprosessen? Vennligst forklare. Og de fleste av selskapet vanligvis avdekke via for testing formål, siden de sonde den inn i gjennom og teste funksjonalitet, kan de ikke alltid har test poeng for hver funksjonelle blokker skjønt ...? I forrige post, om BGA maskering på topp side, kan vi også bruke Via Filler ..... Hilsen Ramesh

fordi mitt bord er allerede beskyttet av noe slag som anti ocsidan lag, jeg har aldri loddetinn maskere vias. og det har fordeler som hvis mitt bord er prototype og jeg trenger å legges mer komponent enn jeg kan koble det til vias

For gjennom hullet komponenter, bør u legge masken for vias på begge sider av pcb .. for BGA eller uBGA, bør u legge masken for vias på oversiden og åpne den på undersiden .. for BGA eller uBGA, bruk generelle maskering på topp side ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back