Deling 8051 UART for to programmer

V

vamanan

Guest
Venner, ønsker jeg å bruke UART av 8051 for to forskjellige programmer en bruker UART på en gang. Er det mulig å bytte TXD og RXD pins til de spesielle programmet når det er behov. Om mulig kan du fortelle meg hvilken komponent å bruke. Thanx på forhånd. Regards, Vamanan

Uten å gå i detaljer jeg ikke tror du kan gjøre det .. Men ikke fortvil, det finnes et annet alternativ .. Du kan implementere andre UART i programvare og bruke noen utvalgte generelle I / O-pinner som tx2 og RX2 .. Her er et eksempel: http://www.standardics.philips.com/support/documents/microcontrollers/pdf/an446.pdf
Den følgende program inneholder rutiner som vil tillate en 8xC751 eller 8xC752 å implementere en programvare UART som kan sende og motta serielle data samtidig.
Dette subrutine kan implementeres på alle 8051-derivative .. Regards, gjelder IamP Alle de ovennevnte til situasjonen når du ønsker å simultanously operere begge programmene - 2 UARTs - ellers et par porter / brytere + ekstra kontroll pin å velge program som foreslått nedenfor bør gjøre ..

Med CMOS bilateral brytere (4066) eller 3-state buffere kan du koble TXD og RXD pins til din aktuelle programmet. Dette krever to styresignaler.

Du er angivelse programvare eller maskinvare Application?

Hei, hvis du ønsker å hadde to RS-kontakter, og bytte UC USART betwen dem kan du gjøre dette, mitt forslag si bytte standard logikk nivå og legger to MAX232 ot lignende omformer til bipoliar utgang.

[Quote = EDALIST] Er du angivelse programvare eller maskinvare Application? [/Quote] Jeg henviser til maskinvare søknad.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back