Differensiell av enhet vektor for vektor r = xi + yj + ZK er alltid null

B

BAT_MAN

Guest
Er dette er sant at differensial i enhet vektor for vektor r = xi + yj + ZK er alltid null

Fra mitt synspunkt, kan differensial være alltid lik null bare når fuction er konstant i hele tiden domene. Differential er kjent for å være den viktigste delen av funksjonene øke. Det kan være writtten på følgende måte: R = R (x, y, z) - funksjon av tre uavhengige variabler. dy = R '(x) dx + R' (y) dy + R '(z) dz - differensial av funksjon Her R' (x), R '(y), R' (z) betegne private derivater av funksjonene tatt på x, y, z hhv. Hvis alle derivater er null, så differensial er null også. Hvis du bruker enheten vektor (i min mening enhet vektor betyr normalisering den opprinnelige vektoren ved å dele på lengden: ru = r / | r |, der | r | = sqrt (x ^ 2 + y ^ 2 + z ^ 2) ) ingenting endres, derfor alle de ovennevnte resultatene forblir rettferdig. Med respekt, Dmitrij

Såvidt jeg lite kunnskap, sier ... differensial av noen konstant er null .... og uunit vektor har en konstant størrelsesorden enhet .. så det må være sant i henhold til teorien min ...

Unit vektor har enhet størrelse på hver koordinat enn uendelig tid. ikke sant? Så hvis du skille det i tid domene det må være Zero. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] Unit vektor har enhet størrelse på hver koordinat enn uendelig tid. ikke sant? Så hvis du skille det i tid domene det må være Zero.

ja det må være null fordi det er magnitude er 1 (en konstant) og den deriverte av konstant er null

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back