Differential VCO, Kort eller høy motstand på kontrollpunkt?

Y

yorkyong

Guest
Hyppigheten av denne VCO er kontrollert av Vctrl på den røde.Jeg er ikke sikker på om denne noden bør være kort til jord eller høy motstand for signalet.Det er å si om å legge en stor kondensator for å korte den til bakken eller koble til en høy motstand Vctrl til.

Hei YorkYong,

Kan jeg spørre hvorfor gjøre at du må til i denne bakken eller legge til en høy motstand mot Control Signal?Dette VCNTRL er punktet der du brukt en DC spenning for å reverse-partisk den diode slik at du kan justere frekvensen til VCO.Dette punktet vil bli betraktet som GND når du gjør en AC analaysis av kretsen.

Ja, i teorien, er det kort til GND.Men i målingen, er vctrl gitt av en DC-sonde, som ikke kan betraktes som en ideell "kort" til jord.Da er mitt problem nødvendigheten av å legge til en decouple kondensator for RED node

Hvis skjevhet punktene i NMOs er over dioden frem spenningen du stoppe mulig svingning dersom noden er koblet til jord.Hvis koblet via en rimelig høy impedans til jord oscillasjon stopper ikke.Hvis knyttet til forsyning av svinging frekvensen er på maksimum.

Hei Yorkyong,

Jeg har et forslag til deg.Siden vi vet at VCNTRL spenning kommer fra LPF av PLL-system, må du koble til produksjon av LPF av PLL-system til dette punktet og bruke en styrespenning til inngangen av LPF for testing.På denne måten kan du teste VCO under faktiske tilstand og kunne plotte karakteristisk for VCO.

Hvis det røde punktet har en stor decouple cap til bakken, deretter i PLL loopen hvordan outpout av LPF å endre DC verdien av vctrl, vil det sakte ned sløyfe båndbredden er kontrollpunktet en DC på VCO, men er på tide variabel signal for PLL.Jeg tror i tilfelle måle standlone VCO kan du sette en decouple cap å redusere støyen kommer fra kontrollpunkt.

For å få en symmetrisk AC krets, må Vcont være AC bakken.Så kan du dele VCO inn halvdeler, og føre enkle små signal analyse.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back