Diode + kapasitans + conduactance i ADS

N

nassim1

Guest
Hell alt, pls, kan noen tel meg hvordan kan vi trekke kapasitans og ledningsevne på diode i ADS myk. dioden er modellert med krydder modell ... takk på forhånd N

Du kan gjøre på denne måten: sette Vdiode rundt 0.5V typisk

Takk jayce3390, hvorfor dioden er snudd? hva mener du med RP1? hvordan du har fått expresssion? kan du pls gi meg mer informasjon om cicruit og likninger? takk i adavance, N

Antar du ikke har tilgang til krydder modell ellers ting er enklere. Dioden er i revers siden enhver diode (spesielt varactors) viser den høyere kapasitans utvalg i revers bias. Videresend bias din kapasitans er tinny. Forutsatt din diode er en svart boks, vil den ha en effektiv reell del (Resistance) og effektiv reaktiv del (Kapasitans) til enhver frekvens. Derfor impedans diode er gitt som: Z11 = R +1 / (j * 2 * pi * f * C) hvor C er effektiv Kapasitans derfor hvis u du vet Z11 så kan du beregne C som: C =- 1 / (2 * 1 vr * f * forestille (Z11)) siden Z11 = 1/Y11 du får ligningen jayce3390 ga deg. For den reelle delen gjør du det samme, er RP1 den reelle delen av den effektive impedans diode din. Så sette opp en S parametre simulator som den jayce3390 ga, beregne Z11 eller Y11 og deretter bruke hans ligninger for å beregne effektiv kapasitans. Den effektive kapasitansen er ikke det virkelige kapasitans av dioden spesielt ved høyere frekvenser. Det er fordi pakken parasittiske induktanser påvirke kapasitans verdi.

Mange takk soben for forklaring ........ Jeg vil prøve den kretsen som jayce ga meg (thx jayce), Nassim

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back