Dummy struktur

E

eda4you

Guest
Hei!

Siste dag hadde jeg en diskusjon med en (erfaren) analog designer (jeg er virkelig bra, og jeg aktet ham.) Han sa at han misliker dummy struktur fordi hans erfaring viser ham at SBD fortjeneste enda mer ved å øke enheten området enn på hjelp dummies.

Så, hva er dine kommentarer!
Sist endret av eda4you på 10 2005 14:25 Mar, endret 1 gang totalt

muldersun skrev:

Dersom ikke viktig, jeg tror det doesnot trenger

Jeg er enig med muldersun.If krets er ikke viktig, vil ikke dummy ikke trenger.

Hilsen

flyankh

Fra min diskusjon med noen analog layout fagpersoner, er at det er observert at designere er å unngå bruk av dummy enheter.Det er for det meste brukt til kritiske enheter og enheter som sitter på kanten av bordet.
Også ting avhenger av hvor god fab 'prosessen.

Jeg ble fortalt at stabiliteten i prosessen bestemmer dette mye.

Layout gutta vil ikke legge dummy selv.De alle avhengige av designeren å fortelle dem.I dagens prosessen vil fjerne en dummy ikke redde mange områder.Hvorfor ikke?

Jeg støtter at vi bør prøve å unngå dummies.Men i dagens DSM prosesser, snarere enn å øke arealet, er det fordelaktig å bruke dummies.

Jeg tror at dummies viktige for importand enheter
Det er viktig for motstander for eksempel som sin absolutte toleranse mye mindre enn den relative toleranse

Jeg tror at i ADC / DAC referanse kretser, den dummy krets er avgjørende.

For digital krets, er dummy kretsen ikke er nødvendig.

Yibin.

hei,

Jeg tror det er nødvendig å plassere dummies på hver side av det aktuelle enhetene.
det reduserer variasjoner forårsaket på grunn av etsning prosessen.
hvis kretsen trenger ekstra enheter for å bli lagt til etter produksjon vi kan gjøre bruk av disse.

Jeg er enig med ambreesh.

Hver mynt har 2 sider, vil jeg si dummies iblant gi deg store cap og noe du ikke ønsker, så alt du bør tenke som en kan dra nytte deg mer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back