ekstra port i kaliber LVS

D

deepak242003

Guest
Hei alle,

jeg får denne feilmeldingen:

Forekomster av celler med ikke-FLOATING EXTRA PINS ......

men det er ingen ekstra etiketter i oppsettet ......noen funnet en slik feil??Deepak.

Główna wygrana w loterii to marzenie wielu osób. Niestety szanse są niewielkie, czy można zatem przewidzieć wygraną lub przechytrzyć system?

Read more...

Hei,

Jeg er ikke sikker på det nøyaktige problemet med begrenset informasjon.her, men kan jeg foreslå noe:
Har du vurdert Calibre ikke oppdager etiketter som porter?
Hvordan definerer Calibre en port i LVS sjekk?Har sjekke det for etiketten typer eller andre lag typer?

Grunnen til at jeg spør er at det i noen LVS sjekker (vel, de fleste at jeg har sett uansett), en port er oppdaget i henhold til enkelte lag.Etikettene Bare fortell oss hva portnavn er (i stedet for å la den fysiske bekreftelsen verktøyet automatisk name it).

Noen utviklet celler har havner bare på bestemte steder, for eksempel et kvadrat-chaped porten på sentrum-venstre og sentrum-høyre i cellen (selv om fysiske tilkoblingen kan bli ovenfra cellen og helt i midten), mens resten av cellen regnes som «Don't Touch" med blokkeringer - dette er å gjøre ruting mer ensartet / ren.Så, som i dette eksempelet, kan Calibre se 2 porter selv om de faktisk er den samme og tilkoblede i cellen.

En enkel illustrasjon er som nedenfor.Port for IN_A1 banen ligger i begge ender av cellen som forbindelsen kan komme fra begge sider.Anta metal1 (GDS lag 6 datatype 0) brukes for tilkobling, portene ekstrahert (anerkjent) her er 2 ruter på metal1_port (GDS lag 6 datatype 4) på "location X '.Portene er koblet sammen på metal1 internt mens ruting kobler til kun 1 port.Kaliber kan se de andre porten som usammenhengende.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back