Electronic flaskevarmer har brent hjelpe

H

hameeds01

Guest
Jeg har en Elektronisk flaskevarmer AC 110V 60Hz 400W, men i vårt land har vi 220V 50Hz så jeg brukte en elektronisk trappe ned omformer, har det brent mine Electronic flaskevarmer, spurte jeg selskapet for grunnen til at de fortalte meg det på grunn av bruk Electronics steg ned converter, anbefaler de meg å bruke vanlig Transformer basert trappe ned converter hvorfor??

Din converter var trolig bare en diode. Det reduserer kraften brukes av enkle ting ved å kutte tiden at det er drevet i to. Din flaskevarmer er ikke det samme enkle krets.

Hvis det har faktisk vært en enkel kraft diode: Koble til en 110 V varmeapparat gjennom en diode til 220 V dobler fremdeles varmeapparatet makten. Kan være tilstrekkelig til å skade den. Også strømforbruk er kanskje for høyt for de "converter er" rating. Egentlig "elektronikk steg ned converter" er ikke et klart begrep. Det kan bety mye, og ikke nødvendigvis innebære en pålitelig teknikk.

[Quote = fvm] Hvis det har faktisk vært en enkel makt diode. Koble til en 110 V varmeapparat gjennom en diode til 220 V fortsatt dobler varmeapparat strøm [/quote] Nei diode kutter tiden ovnen er slått på halvparten. Da den gjennomsnittlige strømmen er halvparten.

Den "converter" er bare en diode som skjærer den gjennomsnittlige strømmen til en enkel motstand i halvparten.

[Quote = hameeds01] Jeg har en Elektronisk flaskevarmer AC 110V 60Hz 400W, men i vårt land har vi 220V 50Hz så jeg brukte en elektronisk trappe ned omformer, har det brent mine Electronic flaskevarmer, spurte jeg selskapet av den grunn de fortalte meg sitt på grunn av bruk av elektronikk trappe ned converter, anbefaler de meg å bruke vanlig Transformer basert trappe ned converter hvorfor ???[/quote] Det sa omformer er å ha en dimmer krets med en triac i sluttfasen som koteletter AC bølgeformen til gi en 50% bølgeform på utgangen dermed slippe spenningen. Men vanligvis er disse type omformere ikke så acuurate og jeg personlig ikke bruker eller anbefaler dem. Du kan bruke en 220-110 volt transformator å droppe ned volatge som vil bli sikreste måten spenning konvertering til ovnen. Når du bruker en transformor, forblir inngang og utgang bølge danner samme og volatge fastsettes av viklingene. Skål

Nei Dioden kutter tiden ovnen er slått på halvparten. Da den gjennomsnittlige strømmen er halvparten.
Vennligst vurder P = U ² / R En ovn vurdert for 400W ved 110 V gir 1600 W ved 220V. Koble det gjennom en diode gir 800W. Eller som jeg sa:
Koble til et 110 V varmeapparat gjennom en diode til 220 V fortsatt dobler varmeapparat strøm
Med andre ord, halvdelene en diode strømforbruket til en resistiv varmeapparat.. Men det er generelt uegnet til å koble en ovn til en doblet spenning. Nyere makt kvalitet forskrifter tillater ikke å koble halv-wave rectifier utstyr til strømnettet, forresten. Egentlig vet jeg ikke hvordan sa converter er i drift. Hvis det er en enkel diode, innebærer det vanligvis 100% overbelastning av den tilkoblede enheten. En fase vinkel kontroll med 60 ° vinkel ville i motsetning gi Nominell utgangseffekt ved doblet inngangsspenning.

men min Electric Heater 1300 W fungerer fint med denne stepdown converter y? Og jeg bruker den for lang tid

Det er bra. Er det jobber omtrent med nominell effekt? Egentlig er det umulig å vite omformer drift prinsipp fra leverandørens opplysninger. Bortsett fra dette problemet, det også kan være tilfellet, at flaskevarmer bruker en spesiell krets, f.eks en elektronisk temperaturregulator.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back