En OPAMP design

L

lqy

Guest
Jeg trenger å designe en høy gevinst (80 dB) OPAMP med stor Capacitance load (10uF) Det er svært vanskelig å erstatte den med en klassisk to trinn OPAMP Kan noen vennligst gi meg noen forslag eller praktiske strukturer?Tusen takk!

Skyldes eksistensen av tilsvarende serierekke motstand (ESR), vil det være en null opprettet med dette 10uF cap.Ettersom dette ESR motstand kan variere med mer enn 40%, kan dette føre til stabilitet problemet hvis du bruker en enkelt-scenen (for eksempel kastet cascode) opamp.

Løsning: nøye utformet multi-scene opamp.

Hvis belastningen er bare kapasitive deretter en foldet cascode opamp ville løse ur problem.

prøv kastet cascode eller teleskopisk OTA ..Hvis du bare terget på kapasitive last.

Det virker ok, trenger du to gevinst stadier til maximizee du båndbredde og holde få store enn 80 dB, og du trenger en god klasse AB output scenen for å trekke store gjeldende for stor belastning cap.for fase margin, bruker møller kompensasjon.

foldet cascode opamp vil løse ur problem .. prøv det!

Hei

Følgende bøker kan hjelpe ..

The Art and Science of Analog Circuit Design by Jim Williams
Analog Electronic Circuit Design av Jan Davidse
Electronic Krets-og System Simulation Methods av Lawrence T. plyndring, Ronald A. Rohrer, Chandramouli Viswesvariah
Grunnleggende for Analog kretser av Thomas L. Floyd, Dave Buchla
Lineær Integrerte kretser av Jack Winzer
Operasjonell Forsterkere og Lineær Integrerte kretser av Robert F. Coughlin
Analyse og design av Analog Integrerte kretser av Paul R. Gray, Robert G. Meyer
Analog Integrated Circuit Design by David Johns, Ken Martin, Kenneth W. Martin
Analoge integrerte kretser ved Edwin W. Greeneich
111 Digital og Lineær Ic Prosjekter ved Don.Tuite
Analoge integrerte kretser av Miklós Herpy
Analoge integrerte kretser ved Grebene
Analoge integrerte kretser av Sidney Soclof
Analog integrert krets design by Alan B. Grebene

Takk
Ranjan Nandi

willyboy19 wrote:

Skyldes eksistensen av tilsvarende serierekke motstand (ESR), vil det være en null opprettet med dette 10uF cap.
Ettersom dette ESR motstand kan variere med mer enn 40%, kan dette føre til stabilitet problemet hvis du bruker en enkelt-scenen (for eksempel kastet cascode) opamp.Løsning: nøye utformet multi-scene opamp.

med en så høy verdi o / p Capacitance du bør gå for det foldes cascode topology.in kastet cascode opamp design, høyere verdi av Beregnigner cap vil gi mye stabilt opamp.

Ikke bare tror bruk Miller cap.I stedet tror ved å generere en null gjennom feed fremover.

du shud prøve kastet cascode med gevinst ekstrautstyr forsterkere for 80 dB få .... men jeg dont vite om det kan støtte slik høy cap last.
også, som teknologi bruker du? i nyeste teknologiene det wud bli en tøff oppgave å oppnå denne spec ...

hilsen

Jeg er enig med Shaber_Mezbah ... Det fungerer for meg, jeg hadde et lignende prosjekt 4 MONTS siden

alle kan dele design skritt for kastet cascode opamp.read gjennom Allen bok men fikk forvirret.Lagt til etter 37 minutter:esp når systemtic offset er angitt og skriving swing er ikke gitt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back