Endring av ip-adressen gjennom GUI ved hjelp av Ethernet

D

dilipkaushik

Guest
Hei, I vårt prosjekt, er PC koblet til mikrokontroller via Ethernet. Jeg har hardkodet IP-adressen i mikrokontroller sin firmware. Nå ønsker jeg å endre det ip-adressen ved hjelp av en GUI (Ved å sende en ny ip adresse til mikrokontroller via Ethernet ved hjelp av en GUI). Plz foreslå meg måten å løse dette problemet. Takk, Dilip Kaushik

Bruk et enkelt UDP programvare verktøyet, som lar deg sende UDP meldinger Lag en enkel protokoll som inneholder den nye IP-adressen. Send en pakke til mikrokontroller over Ethernet bruker UDP programvareverktøy. Den mikrokontroller skal filtrere pakke og overstyre den gamle adressen. Good Luck!

Jeg bruker TCP-protokollen i vårt prosjekt. Jeg ønsker å erstatte eksisterende IP-adresse med ny IP-adresse gjennom ethernet. Jeg bruker Rabbit 4000 prosessor

Jeg tror at du kan gjøre det slik: Først bruker EEPROM å registrere ip adresse for mikrokontroller. For det andre pc GUI programmet skanne ip-adresse en bye ett (eller området du kan endre), og send håndtrykk signal til mikrokontroller, dersom PC-mottaker et svar fra micocontroller, betyr det at mikrokontrolleren har den ip adressen som PC har scaned. Tredje, bruke denne ip adressen for kommunikasjon mellom PC og mikrokontroller. deretter PC GUI program sende en kommando som inneholder ip-adresse til mikrokontroller, mikrokontrolleren mottakere og gi et svar. og deretter mikrokontroller endre ip adressen, og skriv til EEPROM. Fjerde, hvis mikrokontroller er vellykket, så send en OK signal til PC ved hjelp av ny ip adresse. Hvis dette ikke lykkes så send en feil signal til PC ved hjelp av gamle ip adresse. også, må PC GUI program hør denne to ip adressen. Dette er hva jeg tror, kan holp gi deg noen råd. Ryan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back