enkle ledet dot matrix med 8 * 8

I

imranshouket

Guest
Hi Guys, jeg prøver å lage en 8X32 matrise med vedlagt skjematisk, ettersom jeg bruker proton utvikling suite, får jeg forvirret om hvordan å skrive koden for det. Vennligst om some1 kunne c skjematisk og skrive for meg en enkel kode som kan aktivere alle coloums eller rader. PS vedlagte skjematiske er ikke min personlige skjematisk, fikk jeg det på noen forum. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 3 timer 49 minutter: [/color] [/size] Hei folkens vennligst any1 å hjelpe her

Jeg er ikke å skrive kode for deg, men jeg kan fortelle deg hvordan det fungerer, så kan du skrive koden selv. Port A, (RA pins) er kolonnen adresser, Port B (RB pins) raden data. Du må trene skriften informasjonen selv, deretter plassere adressen kolonnen på RA og dataene for lysdiodene i kolonnen på RB. For eksempel, hvis du gjør alle RA pins lavt du adressere fiirst kolonnen og hvis du putter 0x55 på RB pinnene du ville få alternative lysdioder på at kolonnen for å lyse opp. 0x55 er 01.010.101 i binær og hvor det er en '1 'i antall, vil den tilsvarende LED lys. Brian. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 4 timer og 50 minutter: [/color] [/size] Vær nøye med å sørge for at LED tåler 5V i motsatt retning. I denne designen, reverserer polariteten når lyset er av. Brian.

Det er ikke en god design, den 1 / 32 plikt vil gjøre LEDs ekstremt svak.

Hei, takk for info, ja lysdiodene gjøre lyser svakt, hvis jeg bruker ULN2803 ville det være en god idé.

Gutta kan any1 foreslår meg eller gi meg med en link til et bedre design, der jeg kunne få lysdiodene lyser opp mer lysere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back