Er krydder språk viktig for analog IC design?

H

hbchens

Guest
Det er mange grafiske krydder simulators.For eksempel ORCAD / PSpice kan tråkkfrekvens spectre.The krydre netlist bli opprettet automatisk. Kanskje noen gutter vil fortelle meg Hspice trenger en understanded krydder syntax.But så vidt jeg vet, kan hspice simulator påberopes av tråkkfrekvens i unix / linux.In tillegg er krydder syntaks er vanskelig, tror jeg. Basert på ovennevnte si, jeg ønsker å vite om trenger vi studere krydder syntaks? Hvis vi trenger, hvilke aspekter av krydder syntaks er vekt? Takk!

Hei Det er ikke krise, men det er bedre å lære det. hilsen

hvis du har cadence verktøyet, du trenger bare å trekke skjematisk, kan det generere netlist direkte. Ingen trenger å lære, men bedre å ha.

Jeg tror du burde vite hvorfor det er bedre å lære det. I svært store konstruksjoner, vil vite SPICE syntaks hjelpe deg å automatisere oppgaver og gjøre kretsanalyse lettere. Si hvis du ønsker å plotte en rekke kurver for kretsen, for ulike verdier av komponenter over ulike temperaturer, i stedet for å kjøre en simulering en rekke ganger, kan du bare bruke utsagn som. Forandre og. Param, sammen med std. Analysen utsagn som. st,. ac etc. og spare mye tid. Som de andre har sagt, er det ikke et must å komme i gang med krets design og simulering, men det er svært nyttig når du går til mer avanserte og komplekse konstruksjoner.

det er ikke unikt verktøy du kan bruke, men du må være kjent med ett av sorten simulatorer, minst BR!

Spice syntaks fra PSpice. Dolphin smash, Synopsys hspice, Ledit tspice eller silvaco smartspice noen liten forskjell i netlist. men mer import er ASIC bruke hspice / Tspice / smartspice bryter nivå bruker aditspice / hsim / smartsimXT PCB bruk PSpice / I-krydder / multisim

Ya det er bedre å lære krydder syntaks fordi noen ganger u trenger for å simulere kretsen på egenhånd fremfor avhengig av verktøyet slik at det er svært nyttig for at ic ingeniør

Alle har deres alternativer. Selv om jeg har mange tvil om verdiene av å studere SPICE, jeg fortsatt vedvarer i å studere det.

Forstå noen enkle syntaksen er hjelp. Jeg selv bruker. Tiltaket. DATA tungt og sjelden bruker uttrykket muligheten awaves eller bølgeformen kalkulator av cscope.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back