Et problem i ic5141

B

balun

Guest
Grunnet noen problemer i IC50, installerte jeg ic5141, men denne gangen fant jeg ut at det er veldig veldig treg å åpne "Analog Design Environment" i Virtuos, den CDSLog fortelle meg at Advarsel: Kan ikke konvertere strengen "-b & h-Lucida-medium- r-normal-sans-*- 140 -*-*- p-*- iso8859-1 "til typen FontStruct * Feil * Kan ikke opprette forbindelse med WaveScan. Vennligst exit og re-start arbeidsbenken. Den ic5141 åpnes uten "lmgrd ***"( sette opp lisensen), er det årsaken?

Hva slags linux system du bruker for øyeblikket? Jeg anbefaler Redhat 8 eller RHEL 3

Jeg har også led av samme problem. Dessverre opplevde jeg samme problemet i Mandrake, 7 Redhat, 8 Redhat, og RHEL 3. Imidlertid er min mistanke om at lisensen du har ikke støtter wavescan. Jeg antar at du bruker en lisensfil for IC50. Den wavescan er nylig rustet til IC5141, slik at lisensen for IC50 fungerer ikke for IC5141. Min forventning er at du kan bruke IC5141 med lisensfilen for IC50 hvis du bruker waveview istedenfor wavescan. Jeg forsøkte ikke, men jeg tror det er mulig. Uansett, etter å ha prøvd i flere tøffe dager, dro jeg tilbake til IC5033 med Mandrake. PS Hvis noen bruker IC5033 i Redhat 9 eller RHEL 3, kan du la meg vite hvordan du installerte. For meg er IC5033 utgangspunktet fungerer, men noen problem med mus høyreklikke i menyen vinduer av spectreRF.

Jeg har løst dette problemet ennå. Jeg finner at i ic5141, standard "bølgen viewer" er "wavescan", men i den gamle versjonen, er betrakteren "AWD". Kanskje på grunn av lisensen problemet, kan wavescan ikke starte, slik at vi kan endre standard bølgen betrakteren til "AWD", som kan gjøres av modifing ". Cdsenv". Det er, chage Følg strengen: ***** asimenv.startup cds_ade_wftool string "wavescan" ***** Nå virker min spekter godt. Det er noen andre programmer som bruker "wavescan" også, hvis det samme problemet har oppstått, finner programmet i. Cdsenv og endre standard "AWD". Takk alle for å gi meg noen hint.

\\ Cadence_ic_5.0 \\ tools.lnx86 \\ dfII \\ samples, gjøre endringer i den. Cdsenv filen i denne katalogen, for å gjøre AWD standard bølgeformen betrakteren. hilsen amarnath

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back