et spørsmål om senterfrekvensen i VCO

L

lotoy

Guest
Senterfrekvensen i VCO er frekvensen når kontroll-spenningen fra sløyfen filter lik null, eller når spenningen-forskjell enn varator lik null? hvis den første svaret er riktig, betyr det at senterfrekvensen er den laveste frekvensen i VCO eller PLL?

Jeg vil heller tenke på senteret freq som i midten av bandet omfattet av VCO. Det er i sentrum av Fmin og fmaks. Spenningen på VCO shoul være på midten av sitt utvalg (hvis det er lineær)

Takk, albert22. Som hva du sa, skal jeg først feie kontrollere spenning på VCO, og deretter finne en spenning som tilsvarer senterfrekvensen (½ (fmax + Fmin)), som er bestemmende spenning når PLL er i lock-state. er det sant? [Quote = albert22] Jeg vil heller tenke på senteret freq som i midten av bandet omfattet av VCO. Det er i sentrum av Fmin og fmaks. Spenningen på VCO shoul være på midten av sitt utvalg (hvis det er lineær) [/quote]

lotoy Den PLL vil variere spenningen ut av loopen filter og inn i VCO, inntil ønsket frekvens er nådd (indikert av fase comp). I denne tilstanden PLL er låst. Hvis du har tenkt å justere en PLL som Rekkevidden er Fmin å fmax. Først bør du sjekke at VCO kan gå fra Fmin til fmax over spekter av spenninger av loopen filter (VCO inngang). For å sjekke det. Sett divider for den laveste freq og se om PLL låser. Deretter gjenta for den høyeste freq. Når PLL er låst, kan du measue den VCO spenning med høy impedans voltmeter. Hvis du ikke kan låse PLL så må du justere verdien av C eller L på VCO. Og gjenta prosessen for å sikre at PLL vil låsen på grenser og dermed på alle operasjonsbordet bandet. Den spenninger for Fmin og fmax må være i nærheten til grensen av loopen filter, men med nok toleranse å ta hensyn til variasjoner i temperatur, spenning, lasting av OSC, å etc. sjekke VCO (åpen sløyfe) kan du koble en potensiometeret til VCO styrespenning og en freq meter til utgangen og plott VCO respons. Jeg antar at du snakker om en programmerbar PLL (frekvens synthesizer). Hvis PLL ikke har en programmerbar divider. bare gi meg flere detaljer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back