Fase margin i laplacian ligninger

G

goldsmith

Guest
Hei mine venner! Jeg vil vite at hvordan er laplacian ligninger og bood Diagram av dette filteret. (Og forholdet mellom dem.) [Attach = KONFIG] 65789 [/ATTACH] Er det mulig veilede meg please? Beste hilsen Gullsmed

Det er ganske enkelt å gjøre det selv Forutsatt en ideell OPAMP (Infinite Gain, Infinite Rin, Zero Fres) og basert på UO = A (u + - u-) og Kirchoff lov rundt OPAMP kan du trekke den ønskede overføringen funksjon . Hvis du antar en mer kompleks modell for OPAMP prosedyren er identisk, men kanskje beregninger er mer tidkrevende. Å ha transfer funksjonen kan du skissere omfanget og fase respons eller simulere dine designet krets og sammenligne resultatene fra teorien.

Kjære jimito13 Takk for ditt svar. Jeg kan skrive transfer funksjon i e planet så enkelt som. Men jeg kan ikke finne den fasen margin fra det. Og jeg kan ikke trekke bood diagrammet. er det mulig at du guide meg, please? Beste hilsen Gullsmed

Jeg kan skrive transfer funksjon i e planet så enkelt som. Men jeg kan ikke finne den fasen margin fra det.
Du finner ikke Phase Margin via teori og ligninger eller via simulering? Husk PM definisjon: Det er avstanden til fasen for frekvensen der små-signal gain krysser null dB fra-180deg . Nå, la oss bruke de ovennevnte definisjon: 1) Ta omfanget av overføringen funksjon (innbytter s = jω) og gjøre den lik 1 (og dermed 0dB) Løs for ω og som et resultat får du frekvensen (ω0) i.. som små signal gain krysser null dB. 2.) Ta faserespons av systemet og erstatte den variable ω med ω0.Let navn ω1 resultatet av beregningene. 3.) PM = ω1-(-180deg) = ω1 180 grader Som for simulering det er mye enklere, bare husk definisjonen av PM og anvende trinnene ovenfor på magnitude og fase respons som vil få etter en liten signal analyse.

Kjære jimito13 Takk for dine verdifulle og nyttige svar. men er det mulig at du gjør det for denne kretsen. Jeg forvirret egentlig. og jeg tror hvis jeg se dens løsning fra deg som et eksempel, vil jeg forstå det helt. Igjen takk for din oppmerksomhet og guide. Vennlig hilsen Gullsmed

Et viktig poeng som synes å være savnet, er at fase margin måles med feedback loop brutt. Det vil si, det er en åpen sløyfe karakteristisk. Kretsen er vist i lukket sløyfe. Du trenger å bryte sløyfen. Enhver god lærebok i kretsteknikk eller kontroll teori bør ha en forklaring. Hvis du ønsker å utlede ligningen du ikke ønsker å bruke uendelig gain - gevinsten må frafalt som frekvens øker. En OPAMP gevinst på W0 / s er en god tilnærming. W0 er det punktet der OPAMP gain krysser null dB.

Ja, RobG rett. Alt som Jimito prøver å forklare er relatert til LOOP GAIN bare. Det betyr: Åpne feedback loop, injisere på dette punktet en test signal og måle spenningen ratio ved åpningen. Men veldig ofte dette skaper problemer: DC drift punktet er endret eller tapt og lasting forholdene endres ved at node. Derfor noen spesielle metoder må brukes (for eksempel som foreslått av Middlebrook).

Takk fyrene, jeg helt glemte å nevne at alle mine tidligere innlegg var om sløyfe forsterkningen for circuit.Thanks igjen for supplerende opplysninger du har oppgitt og lei av den originale plakaten for denne utelatelsen.

Kjære venner! Hei Takk for alle svar og oppmerksomhet. Men jeg forvirret. Jeg kan finne plassen til polen og null av at krets og jeg kan finne sin H (s). Men jeg kan ikke finne sin fase margin og bood diagram og jeg er veldig forvirret, og jeg vil forstå det. Guide meg, takk. Takk Gullsmed

Goldsmith, ønsket Bode diagrammet (Bode!) Består av en grafisk representasjon av loopen gain størrelsesorden (i dB) og Loop gain fasen versus frekvens. Deretter følger du instruksjonene som skissert i Jimito sin poste # 4.

Kjære LvW Hei Takk for din oppmerksomhet og svar. Jeg tror H (s) er: (R5) / (R1R5sc + R1) og jeg tror det har ikke null. og den har en stabil pol til venstre for s planet. Er de rett? Hva skal jeg gjøre? burde jeg konvertere den til db gain? er formelen 20log (H (s)) for dette eksempelet? Beste hilsen Gullsmed

Dear LvW Hei Takk for din oppmerksomhet og svar. Jeg tror H (s) er: (R5) / (R1R5sc + R1) og jeg tror det har ikke null. og den har en stabil pol til venstre for s planet. Er de rett? Hva skal jeg gjøre? burde jeg konvertere den til db gain? er formelen 20log (H (s)) for dette eksempelet? Hilsen Gullsmed
Ved første, skrive H (s) i "normal form" ved å dividere teller og nevner med R5. Deretter kan du følge reglene for byggingen av Bode diagram: Tilnærmet H (s) i dB av to rette linjer: En horisontal linje for svært lave frekvenser og en annen linje med en helling -20dB/dec (frekvens aksen i log skala!) for svært høye frekvenser. Begge linjene skjærer hverandre i polen frekvens 1/R1C. (Nærmere detaljer om Bode diagrammet kan finnes andre steder)

Jeg vet ikke om ligningen er riktig (sign er galt for negativ feedback), men IKKE konvertere den til dB. Bare finne hvor omfanget er lik 1. Deretter beregne fasevinkelen på det tidspunktet.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Innlegg lagt ved 08:56 ---------- Forrige post var kl 08:43 ----------</span></span>
ok ... revisiting dette, du tydeligvis ikke er ute etter fase margin - du er bare å finne en lukket sløyfe respons. Så overse hva jeg nettopp sa. Ligningen ser riktig ut (bortsett fra at det skal være negativ) og LvW forklarer riktig hvordan du får den omtrentlige Bode plot.

Kjære RobG Hei Takk for oppmerksomheten. du har rett. jeg glemmer å skrive minus ved siden av ligningen. Takk Gullsmed

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Innlegg lagt ved 11:54 ---------- Forrige innlegg var klokka 11:50 - --------</span></span>
Dear LvW Hva er din mener med normal form? hvis jeg deler ligningen av R5, vil ligningen være: - (1) / ((R1sc) + (R1/R2)). er det ditt betyr? og hvordan kan jeg finne, at når omfanget er lik 1?

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Innlegg lagt ved 11:58 ------- --- Forrige innlegg var ved 11:54 ----------</span></span>
jeg forvirret! Er det mulig at du sier din betyr mer tydelig enn dette, please? Beste hilsen Gullsmed

Jeg tror H (s) er: (R5) / (R1R5sc + R1) Gullsmed
Ja, det må være riktig. Og faseskift for denne formelen er [-tan-1 (R5C.W0)] og fase margin vil være -180 - [-tan-1 (R5C.W0)]. Systemet er stabilt med enpolet.

jeg forvirret! Er det mulig at du sier din betyr mer tydelig enn dette, please? Hilsen Gullsmed

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Innlegg lagt ved 12:03 ---------- Forrige post var på 11:59 - --------</span></span>
Dear varunkant2k Hei Takk for nyttige svar. er det mulig at du forklare at der hvor denne formelen ([-tan-1 (R5C.W0)]) er fra? og om Bode diagram tegning jeg virkelig forvirret! Beste hilsen Gullsmed

Dear RobG Dear LvW Hva er din mener med normal form? hvis jeg deler ligningen av R5, vil ligningen være: - (1) / ((R1sc) + (R1/R2)). er det ditt betyr? og hvordan kan jeg finne, at når omfanget er lik 1? Hilsen Gullsmed
Oops, søl både LvW og jeg opp. Du bør dele av R1, ikke R5. Da blir ligningen vil bli - (R5/R1) / (1 + s * R5 * C1).

Kjære RobG Takk for din oppmerksomhet og nyttig innlegg. Hva blir neste skritt for Bode tegning? og hvorfor sier vi at dette skjemaet normal form? Thanks Gullsmed

Gullsmed, Hi igjen. Kan jeg gi deg ett råd? Det virker for meg at du virkelig er en nybegynner innen elektronikk og system teori (transfer funksjon, normal form, sløyfe gain, Bode diagram, fase margin, pendling tilstand ...). Og du er veldig travelt her i forumet. Derfor er min anbefaling (i din egen interesse): Lag en økonomisk bruk av din tid ved å lese en egnet lærebok snarere enn å spørre mange mange spørsmål her i forumet. Det hjelper ikke for mye å få svar på en rekke spørsmål - uten å forstå bakgrunn. Denne tråden er et godt eksempel: I ditt første innlegg du spør etter en "bood" diagram (jeg bare kunne gjette at du var refererer til Bode) og overføring funksjon av et filter. I den andre poste spørre deg om fasen margin (vet du det er meningen?). De neste spørsmålene bekymring poler og nullpunkter og hvordan å konvertere overføre funksjoner til dB domene. Og din siste problem var hvordan å finne hyppigheten | H (s) | = 1. Kjenner du betydningen av komplekse frekvensen "s"? Tro meg, det er bedre første til å bruke en egnet bok og for å studere noen grunnleggende. Hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back