Fase margin i laplacian ligninger

Kjære LvW Hei Takk for gode råd. Jeg tror at du har rett. Jeg elsker å lære nye ting, men når jeg leser noen bøker, var de som komplisert. og var ikke praktisk. Jeg vil være lykkelig hvis du introdusere noen bøker på dette området. Jeg er ny på styringssystemer og loop stabilisering. men ikke alle av elektronikk. : Smile: Og jeg ønsker å lære nye ting, men jeg vet ikke hvordan kan jeg finne navnet på praktiske bøker i styringssystemer og loop stabilisering. er det mulig at du guide meg å finne navnet på praktiske bøker i dette området, please? hvis dere hjelpe meg å finne navnet på, dem vil jeg kjøpe disse bøkene og jeg vil lese dem alle, raskt og forsiktig. Jeg elsker å lese gode bøker innen elektronikk. Igjen takk for nyttige råd. Vennlig hilsen Gullsmed

Kjære Gullsmed, jeg er redd for ikke å være rett person å anbefale egnede bøker på engelsk (jeg er tysk). Jeg er sikker på at noen andre forum medlemmer kan gi deg noen gode anbefalinger. Likevel, noen kommentarer til ditt siste innlegg: Før studere sløyfe stabilisering og relaterte områder må du bli kjent med mer grunnleggende. Her er noen stikkord: (? Hvorfor) (hvorfor?) Feedback, loop gain, feedback faktor, fase / gevinst margin, svinging tilstand, Bode diagram (prinsippet), komplekse frekvensen s, betydningen av poler og nullpunkter, Nyquist diagram, .. .

Kjære LvW Jeg ønsker å gi løfte til deg, at jeg lærer ting som du foreslo til meg perfekt og nøye og rask. Igjen takk for din tålmodighet og veiledning. Yours Sincerely Gullsmed

Forvirrende tråd. Den Bode tomt på at ideelle op amp vil vise få start på lav frekvens som RF / Rin = R5/R1 = 1. På frekvens der R5 = 1/2PiF, vil gevinsten være 3 dB ned og -45 grader faseskift. Etter at gevinsten faller 20 dB / tiår og fase til slutt kommer -90 grader. Fra ovennevnte kan du enkelt skisse av Bode diagrammet. For en ideell op amp, er det ingen beregning for fase margin ... det er stabilt ved alle frekvenser. HVIS du vil tegne en virkelig verden Bode diagram for en virkelig verden LM118 op amp, må du gå til databladet og finne ut den interne poler og nullpunkter av op amp, og inkluderer noen belastning reaktans også å finne ut en fase margin. Hvis du brukte det op amp krets i et større feedback system (for eksempel legge til en motor for en last og en posisjon sensor som input), så du kan snakke om system fase margin på en mer meningsfull måte.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back