FDTD kode

1. Jeg tror du kan bruke alle wave-form. Hvordan gjøre det ville avhenge av programvaren du bruker. Et eksempel ville være å gi en datafil som angir amplituden til Pusle på en serie av gangen trinn. Nå nøyaktigheten av resultatet og tid til konvergens ville bli påvirket av bølge-form. Hvis din kilde går for 10000 gang tiltak før de nådde "praktisk" null, ville du sjekke nøye om produksjon har stablized mye tidligere (si 5000). Dersom simuleringen er avsluttet for tidlig, har du feil. Du ville også tenke på numerisk dispersjon ... 2. Selvfølgelig du kan blande FDTD med annen metode. Noen kommersielle koder (f.eks WASP-net) gjør det. Fra et teoretisk synspunkt, er de metoder som brukes til å løse noen differensialligninger, og du kan appy tilsvarende prinsipp å dekomponere et problem domenenavn inn underdomener og anvende ulike metoder i hver av dem.

Selvfølgelig kan du bruke en puls enn gaussian.For eksempel kan du bruke en sinusformet puls. Last ned følgende fil som trolig vil hjelpe deg. lykke til. peter-gr.

Det er veldig enkelt å bytte for å bytte til en sinusformet source.Just erstatte parameter puls med følgende: puls = sin (2 * pi * freq_in * dt * T); Parameteren freq_in bestemmer frekvensen på bølgen.

Kanskje du kan finne 2d og 3d-kode i boken av Taflove. Computational elektrodynamikk: The Finite-Difference Time-Domain Metode av Allen Taflove, Susan C. Hagness (Innbundet - juni 2000) eller du kan finne en annen bok Electromagnetic Simulation Bruke FDTD Method av Dennis M. Sullivan (Forfatter) (Hardcover)

Jeg trenger en 3D FDTD kode implementere en punktkilde i en gratis-space mesh med Mur absorberende grenser. Ville hjelpe meg?

Bok Dennis Sullivan gir programmene du ønsker for 3D FDTD simulering.

i matlab kildekoden over, når det ber om en inngang på "T" hva gjør det? hjelp er verdsatt.

kan noen forklare absorberende grensen tilstand? Jeg er fortsatt litt tapt på algoritmen. takk.

Absorberende randbetingelser er nødvendig for å holde utgående H og E feltene fra å bli reflektert tilbake til problemet verdensrommet. Normalt, i beregning av E feltet, vet vi det omkringliggende H verdier, dette er en grunnleggende forutsetning i FDTD method.At kanten av problemet plass vil vi ikke ha verdien til den ene siden. Anta leter vi etter en grense tilstand i end.If bølgen går mot grensen tilstanden i fritt rom, er det reiser på c, hastigheten på light.So på en gang steg på FDTD algoritmen, reiser det: avstand = c * dt = c * (dx/2c) = dx / 2 Ovennevnte ligningen forklarer at det tar to tid skritt for en bølge å krysse en cell.So en felles oppfatning tilnærming forteller så at en felles grense tilstand ville bli Ex ( n) (0) = Ex (n-2) (1) Det er relativeley lett å implementere this.Store en verdi av Ex (1) for to tid skritt og deretter sette den i Ex (0).

Hei, Jeg leter etter en FDTD kode 2D eller 3D som kan sammenligne forskjellige absorberende grensen condiditons hjelp, vennligst takket

En enkel 1-D FDTD kode i matlab med ABC er gitt nedenfor. % 1-D FDTD kode KE = 200;% KE han er antall celler som skal brukes ex = nuller (1, KE); hy = nuller (1, KE); ex_low_m1 = 0; ex_low_m2 = 0; ex_high_m1 = 0; ex_high_m2 = 0; kc = KE / 2;% gaussisk puls t0 = 40; spre = 12, n = input ('T =?'); for T = 1: n% Hoved FDTD Loop% Ex feltet for k = 2: KE ex (k) = ex (k) + 0.5 * (hy (k-1)-HY (k)); end% gaussisk puls i midten puls = exp (-0,5 * ((t0-T) ^ 2 / spredt ^ 2)); ex (KC) = puls;% Absorbing grensebetingelser ex (1) = ex_low_m2; ex_low_m2 = ex_low_m1; ex_low_m1 = ex (2), ex (KE) = ex_high_m2; ex_high_m2 = ex_high_m1; ex_high_m1 = ex ( KE-1);% Hy feltet for k = 1: KE-1 HY (k) = hy (k) + 0.5 * (ex (k)-ex (k +1)); end end% End of FDTD Loop tomten (ex)

Nice stykke .... Kan du lære meg litt? Jeg har noen små spørsmål, og jeg er ikke verey familier med FDTD. 1. Kan vi erstatte gaussisk puls? Hvordan? 2. Kan vi MIX FDTD med en annen metode? takk::: idea::?: [quote = peter-gr] En enkel 1-D FDTD kode i matlab med ABC er gitt nedenfor. % 1-D FDTD kode KE = 200;% KE han er antall celler som skal brukes ex = nuller (1, KE); hy = nuller (1, KE); ex_low_m1 = 0; ex_low_m2 = 0; ex_high_m1 = 0; ex_high_m2 = 0; kc = KE / 2;% gaussisk puls t0 = 40; spre = 12, n = input ('T =?'); for T = 1: n% Hoved FDTD Loop% Ex feltet for k = 2: KE ex (k) = ex (k) + 0.5 * (hy (k-1)-HY (k)); end% gaussisk puls i midten puls = exp (-0,5 * ((t0-T) ^ 2 / spredt ^ 2)); ex (KC) = puls;% Absorbing grensebetingelser ex (1) = ex_low_m2; ex_low_m2 = ex_low_m1; ex_low_m1 = ex (2), ex (KE) = ex_high_m2; ex_high_m2 = ex_high_m1; ex_high_m1 = ex ( KE-1);% Hy feltet for k = 1: KE-1 HY (k) = hy (k) + 0.5 * (ex (k)-ex (k +1)); end end% End of FDTD Loop tomten (ex) [/quote]

1. Jeg tror du kan bruke alle wave-form. Hvordan gjøre det ville avhenge av programvaren du bruker. Et eksempel ville være å gi en datafil som angir amplituden til Pusle på en serie av gangen trinn. Nå nøyaktigheten av resultatet og tid til konvergens ville bli påvirket av bølge-form. Hvis din kilde går for 10000 gang tiltak før de nådde "praktisk" null, ville du sjekke nøye om produksjon har stablized mye tidligere (si 5000). Dersom simuleringen er avsluttet for tidlig, har du feil. Du ville også tenke på numerisk dispersjon ... 2. Selvfølgelig du kan blande FDTD med annen metode. Noen kommersielle koder (f.eks WASP-net) gjør det. Fra et teoretisk synspunkt, er de metoder som brukes til å løse noen differensialligninger, og du kan appy tilsvarende prinsipp å dekomponere et problem domenenavn inn underdomener og anvende ulike metoder i hver av dem.

Selvfølgelig kan du bruke en puls enn gaussian.For eksempel kan du bruke en sinusformet puls. Last ned følgende fil som trolig vil hjelpe deg. lykke til. peter-gr.

Det er veldig enkelt å bytte for å bytte til en sinusformet source.Just erstatte parameter puls med følgende: puls = sin (2 * pi * freq_in * dt * T); Parameteren freq_in bestemmer frekvensen på bølgen.

Kanskje du kan finne 2d og 3d-kode i boken av Taflove. Computational elektrodynamikk: The Finite-Difference Time-Domain Metode av Allen Taflove, Susan C. Hagness (Innbundet - juni 2000) eller du kan finne en annen bok Electromagnetic Simulation Bruke FDTD Method av Dennis M. Sullivan (Forfatter) (Hardcover)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back