firkantbølge output fra DC strømforsyning .... please help

N

ng Wei

Guest
without using 555 or 566[/
b]hvordan å designe en krets for å gi et kvadrat output fra DC strømforsyning
uten å bruke 555 eller 566 [/
b]noen behage hjelpe .........................

Hvis det finnes ingen krav til fase støy, svinging frekvens etc, 3 vekselrettere koble så ring vil gjøre.

Ved svinging freq er høy, vil du fortsatt kunne få det ved vekselrettere ringen.Hvis oscillasjon freq er lav, må du kanskje tenke over 555 timer topologi, kontrollere ladning og utladning strømninger.

Schmitt trigger med Integrator

Den vedlagte krets er en ganske enkel (er så litt unflexible), men det genererer en trekant og firkant bølge med variabel frekvens og amplitude ąVcc).Gi meg beskjed hvis du trenger noe annet.

håper at du trenger hjelp,

diemilio
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Banen må være utformet ved hjelp av op-forsterkere.Kan du gi meg en forklaring hvordan kretsen fungerer?

ng Wei skrev:

Banen må være utformet ved hjelp av op-forsterkere.
Kan du gi meg en forklaring hvordan kretsen fungerer?

prøv det enkle kretsen jeg ha gitt ... hjelp 74hc/hct14 ... u kan også bruke 40106 .. 4093 ... noen Schmitt Trigger inverter .... det beste er at det er veldig billig ...
eller søk i 2 transistor oscillator på google ....
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg prøvde å simulere ved hjelp av programvaren "krets maker", men det bare gjorde ikke arbeide ..... hvorfor??

Ramp dere opp matespenning eller direkte plassere en DC spenning?
For svingning begynne, trenger du en eksitasjon.Det kunne forsyne rampe eller strøm på reset signal.

Jeg simulerte at kretsen bruker Pspice og det fungerte fint.Hvis alle dine kretsen komponenter (spesielt opamps) i kretsen din er idealiserte modeller, kan det hende at SCHIMITT TRIGGER innspill ikke har motvirket spenning nødvendig å gi en Vcc eller-Vcc output, istedenfor det ville være 0 V, så integrereren ville aldri begynne å jobbe, men i det virkelige liv som aldri ville skje.Din DC spenning trenger ikke å være en rampe, nøkkelen funksjonen er å ha en liten DC offset på opamps utgang.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back