foldet cascode OPAMP hale mos

L

ljy4468

Guest
hi! Jeg ønsker å spørre mer om brettet cascode OPAMP Hvis føreren i NMOS innspill par, det er halen mos henhold driver innspill par, men jeg har sett cascode hale MOS hva er forskjellen mellom det? OPAMP anvendt av cascode hale mos produserer mer Av. hva er ulempen? Takk for at du leser teksten min har en god dag! Lykke til

Den umiddelbart effekten vil forbedre CMRR og vil redusere den felles-mode rekkevidde.

Hei. Jeg er enig med nxing. cascode hale vil degarde Input CM grensen. Fordi det er en annen (minst) Veff mellom inngang og negative rail (for NMOS innspill par) slik minstekravet innspill CM nivå bør være større i forhold til en enkelt NMOS hale. Men hvis det er ingen begrensning på min spenningsforsyning, denne typen halen (cascode hale) vil øke CMRR. Fordi denne cascode gjeldende kilde har en større Fres og dermed en mindre Ac (CM spenning gain), så CMRR vil bli forbedret. Men jeg er ikke sikker på om forbedring Av (differensial spenning gain)! Regards, EZT

Selv om det vil øke CMRR, som er obligatorisk, har cascoding av halen gjeldende kilde ingenting å gjøre med den Av del av det. Hvis du ser inn i differensial halv kretsen, vil du legge merke til at halen gjeldende kilde aldri vil komme i denne delen. Videre, i ditt tilfelle, kan OPAMP trenger en svært høy PSRR-så vel. Derfor vil de ha en cascoded hale gjeldende kilde. Dessuten kan den neste fasen også være cascoded. Derfor vil de prøve å cascode halen gjeldende kilde. Den største tapet vil være et tap av en ekstra ΔV (i tilfelle av høy swing cascode). Så dette er ikke absolutt anbefales i lav spenning design jeg håper at jeg er klar fordi jeg var mest oppsummere de tidligere to innleggene.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back