Fordeling av en Gauss fordeling absolutt verdi

S

Sal

Guest
Hi fellesskap Hvordan den absolutte verdien av et gaussisk distribuert tilfeldig variabel er distribuert? Takk på forhånd Sal

absoluttverdien av et gaussisk fordeling fordeles på samme måte som den positive verdien av en Gaussisk distribusjon. Prob (Y

Hei Takk for svaret, men notasjon er vanskelig å forstå. Jeg antar du mener det er dobbelt halvparten Gaussian fordelingen. Det jeg vil vite er navnet på den nye distribusjonen (hvis det er noen, har ikke fått en så langt) uttrykt i Therm av gjennomsnitt og varians av den opprinnelige Gaussian fordelingen. Takk og beklager for min dårlige forklaring i mitt første innlegg. Sal

[Quote = darock] Hei, jeg er lei meg ... jeg helt tar tilbake mitt svar. Absoluttverdien av en Gaussian fører til Rayleigh Distribution. Følgende link kan være nyttig. h ** p: / / en.wikipedia.org / wiki / Rayleigh_distribution [/quote] Beklager, dette svaret misvisende også. Den amplitude (absolutt verdi) av "komplekse" Gaussian med uavhengige reell og forestille komponenten er Rayleigh. For uni-Gaussian, følger sin absolutte verdi annen distribusjon med støtte [0, + inf) og halvparten Guassian form. (Simple beregning fra sannsynlighetsteori fungerer.)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back