GPRS til GPRS - kommunikasjon mellom to telefoner

T

techie

Guest
Jeg bare lurte på om det er mulig å kommunisere mellom to GPRS telefoner uten å bruke en mobiltelefon tjenesteleverandør. Jeg ønsker å ha en data-link i et avsidesliggende område hvor det ikke er noen mobiltelefon service.

Hei, Du kan ikke kommunisere GPRS mobil til mobil. Du ville trenge en celle nettsted. Hvorfor ikke se på 802,11 noe sånt. Hva slags avstand og datagjennomløp krever at du gjøre? Skål

Avstanden er et problem. Det er ca 1km, men det er ingen klar linje av syne. Ellers 802,11 ville vært flott. Datahastigheten er heller ikke et problem. Kun 2400bps.

Hvorfor ikke bare bruke dem billigere radio TX / RX moduler?? Hvis du går for UHF meidum strøm, kan du få veldig fin avstander! Asena 8)

Det er også landlige cellular implementeringer med ett eller noen få faste basen stantions. Jeg vet ikke om datakom er tillatt eller ikke, men de har mobilnettverk mulighet for små dedikerte nettverk (5-10 opptil thousasd subs). Mobiltelefon typen er forskjellig fra ussed i GSM. Også min frend noen år siden gjorde eksperimenter med 900 MHz PSTN-telefoner - legger retningsbestemt antenne på begge sider, og hvis jeg ikke galt det var mulig å communicatie opp til 1 km (ingen hindringer mellom jevnaldrende). O du må komme

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back