GPS Repeater for innendørs GPS

J

jayamohan

Guest
Hei, jeg liker å bygge en GPS repeater. kan noen én aksje detaljene eller skjematisk for samme please. Takk på forhånd. Hilsen Mohan.

Du kan bygge en repeater, men hvorfor? GPS-mottakeren vil fryse på din posisjon repeater ha selv om du flytter rundt mottakeren.

Jeg må sjekke mange GPS-mottaker enheter parallelt inne på kontoret og jeg ønsker ikke å beholde mange antenne er utenfor. Istedenfor en repeater utenfor og alle GPS-antennen er inne på kontoret.

En repeater kan gjøres på mange måter, en enkel forslag: Et tre element cross-yagi peker på himmelen, -> LNA 20 dB -> båndpassfilter-> 5 meter koaksialkabel -> Yagi peker på dine mottakere. Som GPS-signalene er ekte svake må en god lav støy LNA brukes. En full størrelse RX antenne forbedrer total SNR. Hvis nødvendig, er ekstra gain mulig å sette inn i enden av koaksialkabel hvis isolasjon er god nok mellom begge RX / TX antenne stråling mønstre. 5 meter koaksialkabel legger avstand mellom begge antenner, som også bidrar til å redusere uønsket selv oscillerende. Hvis GPS-mottakere kan motta både direkte og indirekte signal fra samme satellitt, er det mulig at at satellitten blir blokkert eller resulterer i ustabile målinger.

Kjøp en amplifed antenne som Gilsson. Prøv å finne en modell med høyere gain (30 db). Du må kjøpe eller bygge en skjevhet T å gjelde 5 VDC opp coax til makten antenne / amp og kobling cap til produksjon av bias T. Bygg en radiator med stripping tilbake skjold for å utsette 1,6 inches av sentrum dirigent. Lag en sheeth på 1,6 inches av Brad og slip den over utsiden av coax. Lodde sheeth til skjold koaks på punkt der det ble skrelt tilbake utsette sentrum dirigent for coax. Jeg har bygd mange av disse for å re-utstråle inni bygningen. Bare må ha nok skille mellom utvendig antenne / amp og re-radiator for å unngå feedback. Jeg bruker en i bilen for min Samsung Galaxy S smarttelefon med re-radiator montert på en telefon montere stativ som henger fra frontruten og magnetiske montere antenne / amp på toppen av bilen. For antennen / amp, trenger du minst 4 "på grunnplan i henhold til antenne / amp modulen. Du kan bruke en dyrere utvendig antenne / amp som et marint enhet som inkluderer sitt eget grunnplan hvis du vil. Det er meningen å ha GPS-mottaker innen 6 "til 12" fra re-radiator. Hvis du ønsker å oversvømme en innsidejobb område du kan sette en ekstra forsterker og bedre antenne for ny radiator. Du trenger nok isolasjon fjernt til utenfor signal for dette.

Takk for tilbakemeldingen. Jeg vil prøve det samme og gi deg beskjed vennligst resultatene ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back