Grensesnitt Robot til PC

S

saabiaan

Guest
høyet folk ima newbie i grensesnitt ... plz hjelp meg ...... Jeg vil vite hvordan kan jeg interface en bevegelig robot til en PC.Robot mens du beveger vil passere (send) dets koordinater til PC på hver punktet i bevegelse ..... Venter 4 svar ....... Enn på forhånd

det avhenger hvor mye av kontrollerbarhet du ønsker å implementere på roboten som for den linken du kan bruke 1) radiolink (mulig lang rekkevidde / delvis avhenger strømkilden i roboten), 2) ultrasoniske link (kort rekkevidde) og 3 ) infrarøde stråler (synslinje + kort rekkevidde) for virkelig hifi programmer du kan bruke en GSM-modem;)

først bestemme hvilken tilkobling kablet trådløst hvis trådløst gå for seriell port hvis kablet gå for seriell, USB eller parallellport Bibin John www.bibinjohn.tk

Jeg antar med PC robot du mener det er en robot laget for å være koplet til en PC. I så fall, les eierne manualen. Jeg har en følelse at det er en forbruker karakter produkt i så fall sannsynligvis har et enkelt serielt grensesnitt over hvor man sender formatert kommandoer. Men jeg har ingen anelse om hva disse kommandoen ville være eller hvilket format de ville ta.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back