grensesnittet en micro til trådløse modem (ethernet)

7

7rots51

Guest
Hei Er det mulig å interface en innebygd bord (inneholde en mikrokontroller som som AVR) til Ultima 3 modem fra wi --- lan selskapet? Denne trådløse modemer jobber på 2,4 GHz og 5.8ghz og deres grensesnittport er ethernet 100mbps.The spekter av dette modemer er opp til 75km og antennen er integrert med det. Vennligst oppgi metodene for sende / motta data med dem ved en mikrokontroller system.

Du må være galt - spekter av 75km? Grensesnittet bør være en rett frem 802,3 MAC - jeg anta .... [F.eks - modemet skal se ut som en PHY]

sikker .. de fleste av wlan modemer tilbyr gjennomsiktig ip tilkobling IOW ip bridge så prøv noen eth prosjekt f.eks ethernut eller web51. Jeg ville også tvil om rekkevidde ... espacialy med integrerte antenner og lov erp 20dbm

Med 100 M datahastighet, er utvalget mer sannsynlig å være 75 m best case maksimum. 802.11-enheter med 10 M datahastighet og 10 dBm av makt sjelden gå 75 m, unntatt hvis de er på to bygg topper med noen hindringer mellom dem.

du kan ha severel km lenke men du må følge noen betingelser: direkte visinity externel antenner mye erp, 0) jeg så hop med 26 BDI antenner med avstand ca 7km i 2.4GHz 802.11b (10Mbps), årsak har du + 46dbm erp som er mye mye mer enn tillatt

på 2,4 GHz den pathloss for 1 km er omtrent 99dB, doble avstanden tapet øke med 6 dB. Så for den 75 km tapet bør være ca 141-147 dB. 75 km er litt mer. I min mening med de juridiske ERP og 20-30 dBi antenner er ikke helt gjennomførbart. hilsen, Al

Du finner mer info på w * w.wilan.com om Ultima 3 modems.They har pdf på sine modemer. Men mitt mål er ikke serien, jeg vil vite det mulig å interface en mikrokontroller med dem og send / motta data med at trådløse modem? Hvordan?

De hevder 10/100 BaseT datatilkobling. De hevder at dette produktet opererer på 802,16 protokoller. Det burde gi deg informasjon om hvordan å gjøre systemet fungerer. Deres opp til serie tall er for ledig plass. Eventuelle produkter som er på bygg vil være mye mer begrenset. Ground bølge er svært attenuative på disse frekvensene.

igjen .. Du kan bruke alle ip stack prosjekt med MCU ... du må sende enten TCP eller upd pakke skjemaet ditt første MCU bord til ip-adressen til andre MCU bord. den trådløse modemer vil gjøre resten for deg .. de vil bridge din ip-nettverk ... hilsen avbryte

du kan ha severel km koblingen, men du må følge noen betingelser: direkte visinity externel antenner mye erp, 0) jeg så hop med 26 BDI antenner med avstand ca 7km i 2.4GHz 802.11b (10Mbps ), årsak har du 46 dbm erp som er mye mer enn tillatt
Ive gjort en kobling av 40km med en 24dbm tallerken og en yagi Uda, 2,4 GHz, 802.11b 11 MB med 50-60% kvalitet! Jeg var med Linksys Wireless brua på begge ender! Asena 8)

til Asena: Jeg brukte linksys også .. ikke problem for lengre distanser også .. men jeg trengte veldig høy pålitelighet ... gode råd: linksys er bytte til tregere spped for tidlig .. IOW har det fortsatt bra signal, men bestemmer seg for å senke hastigheten .. så deaktivere auto fallback; 0)

Er det trådløst modem med 10Mbps hastighet lik wilan for lange avstander? (Over 15 Km)? (Ikke slik at alle sider til autorisasjon for bruk) gjelder

sikker .. du kan bruke booster (pa) for signal forsterkning ... se etter f.eks linksys siden wsb24

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back