her er mitt problem ...

M

myanm

Guest
Hi hi! Beklager, det gjorde mitt spørsmål ikke tar poenget. Jeg mener ... Jeg bruker 5x7 skjerm og pic16f84a med 4017, men bruker jeg programmet for 16f84 og bare f84 da programmet ikke fungerer faktisk ... i programmet, "TE flytte skilt" vil bli vist flytte ... men i virkeligheten er én utgang av kolonne funnet å mislykkes, ikke i andre program jeg tror noe går galt .... Pls forklare meg .... med takk,

Program skrevet for 16f84 ..... vil ikke fungere på en 16f84a. Så prøv rekompileres kodene for 16f84a ..... Lykke til

HI du også må redigere kildekoden. Jeg vet ikke hvilken programvare du bruker, men prøv å inkludere header filen 16f84a på den aller første plasseringen av kildekoden. bye.

Jeg liker ikke å krangle om detaljer, men det er ingen programvare forskjeller mellom 16F84 og 16F84A. Det 84A kan kjøre på 20 MHz, mens de 84 kan bare kjøre på 10 MHz. Hvis du bruker samme klokke frekvens som non-A design, bør hex filen kjøres helt fint. Nå må du fortelle programmereren som du programmerer en 16F84A - Jeg tror programmeringen algoritmen er forskjellig. De fleste programmerere vil tillate deg å gjøre dette (bruk en F84 hex med en F84A chip). Det er også noen forskjeller i havnen innspill høyspente minimumskrav om de ikke skulle føre til et problem som arbeider med CMOS. Det er en microchip migrasjon dokument (84 til 84A), kan du lete etter flere detaljer. Jeg er sikker på at maskinvaren er feil. Som jeg sa tidligere, uten mer informasjon, er det vanskelig å hjelpe deg. Har alle de andre kolonnene arbeid? Hvis man unnlater å lyse opp, ville jeg lete etter en dårlig forbindelse. Phil ps, lykke til, jeg er borte i en uke ...

Hei jeg også si at det ikke er grunnleggende og viktig forskjell mellom 84 og 84a. Jeg tror din programmerbar har en svært liten problem.check igjen programmet. lykke til.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back