Hjelp med dagens speil simulering

S

sjamil02

Guest
Hei, jeg kjører en grunnleggende strøm speil krets som vist i vedlegget. Reference strøm er satt til ~ 24uA. Hvis du vil angi utgangsstrømmen som dobbelt referanse, jeg trenger å øke W3/L3 to ganger større enn W1/L1. Her er problemet. I simuleringen min W1/L1 = 3u/3u, M = 0, satte jeg W3/L3 = 6u/3u, M = 0. Referer til waveform2 -> Io = 80uA # Nå med samme oppsett, W1/L1 = 3u/3u, M = 0 og jeg satt W3/L3 = 3u/3u, M = 2. Referer til waveform1 -> Io = 50uA # (Nært forventet verdi). Hvorfor er det et avvik mellom disse to simulering. Min forståelse er W3/L3 = 6u/3u, M = 0 samme med -> W3/L3 = 3u/3u, M = 2 ....... Er det ikke? Im forvirret! Setter pris på noen forklaring. cheers sj

Hei, jeg er ikke sikker på om M = 0 forårsaker problemet. Prøv å erstatte den med M = 1. Doble størrelsen gjør M = 2. Håper dette hjelper.

Jeg er ikke sikker på om M = 0 forårsaker problemet. Prøv å erstatte den med M = 1. Doble størrelsen gjør M = 2
-.> W1/L1 = 3u/3u, M = 1 og W3/L3 = 6u/3u, M = 1 ---> Io = ~ 80uA -> W1 / L1 = 3u/3u, M = 1 og W3/L3 = 3u/3u, M = 2 ---> Io = ~ 50uA fortsatt den samme. Det ser at avviket kom fra innstillingen M? sj [/quote]

M = 2 er ikke det samme som dobling bredden på transistor (og jeg er ikke sikker på om ideen om å bruke M = 0 - enhet er mer vanlig). M = 2 forutsetter to identiske transistorer er satt i parallell - bør du kunne bekrefte at i en simulering. Men IFT her er en bredde reduksjon i prosessen slik 3um trukket ender opp som 2.5um, ved hjelp av to parallelle ser ut 5um bredt mens tegning 6um bredt ville resultere i en 5.5um bred transistor. Jeg håper det er fornuftig! Hva prosessen bruker du? Keith.

Hei Keith, Takk. Ja, du har rett. Jeg confimed det i simuleringen min. Jeg bruker 0.5um teknologi (nivå = 7) for akademiske formål bare. Gitt i modell-fil, Wint = 7.56E-7 og Lint = 2.67E-7 Weff = Wdrawn-(2 * Wint) og Leff = Ldrawn-(2 * Lint) For Wdrawn / Ldrawn = 3um/3um = 1 -> Weff / Leff = 3um-(2 * Wint) / 3um-(2 * Lint) = 0,6 Takk for oppmuntrende tilbakemeldinger. Jeg bare trykk hjulpet meg knappen. cheers sj

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back