Hjelp meg å analysere denne grunnleggende krets

Always_Confused_Sudent skrev:Quote:

siden V1 = V2 både D1 og D2 skal videresende partisk.

Jeg er ikke Shure vi forstår dette riktig.Hva er strøm gjennom dioden hvis vi søke frem spenning på dioden som er nøyaktig 0.6V.Er det 0 eller ∞ eller udefinert verdi i mellom.
Over krets kan bli analysert på denne måten:
D2 gjennomfører.Spenningsfall på R1 vil bli 2.4V fordi diode subtraherer ,6 V fra 3V batteri.Nåværende gjennom D1 kan ikke flyte på grunn av R2.Tilsvarende egenskaper serie forbindelse med motstand og diode er at det har null gjeldende inntil ,6 V og den har 1kΩ ramp etter.På definert punkt ,6 V strøm gjennom en slik forbindelse er 0..Så D1 er av og D2 er på, spenning på R1 fortsatt 2.4V.
Min idé med simulering er akkurat hva trigger74 sagt, gjør eksperimenter og simulering er ingenting annet enn det.

Er ikke dette hva begge j2005 og jeg har allerede sagt før?Jeg trodde vi skulle diskutere tilnærmingen - været å hoppe rett inn i simuleringen, eller å gjøre noe anayisis før det.

I forhold til resulterende spenning på R1 og tilstanden diode D1, resultatene er likeverdige.Men forklaringene er annerledes.Jeg tror, er problemer som dette løses exactlu bare ved hjelp av matematiske modellen av diode.Dette diode modellen er diskret fonction som har verdien 0 til 0,6 V og 0 til ∞ ved 0.6V.Denne funksjonen kan representeres ved serie tilkobling av 0,6 V batteri og ideell diode.Koble ytterligere motstand i serie med dioden slik modell gir funksjon (egenskaper) som har verdien 0 til 0,6 V og rampe med helling lik R til uendelig spenning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back