Hjelp meg å bygge RF Signal Generator 800-1900 Mhz

L

Leosedf

Guest
Hi! Jeg trenger å konstruere et RF signal generator 800-1900 MHz Noen ideer? noen schematics? Takk

Kan jeg bruke mu HP signal generator? (Hans Rekkevidden er opptil 1 GHz) med en frekvens dobleren å oppnå 1,8 GHz? er det noen eksempler eller skjemaer for det? Takk

Vel, det er mye Signal Generator tilgjengelig i markedet. Hvorfor ikke kjøpe en Sig Gen fra Agilent / HP ...... som dekker opp til 2 GHz? Med mindre du har stramt budsjett til å kjøpe utstyr. Hvis du bruker dobleren, trenger du ekstra filtrering.

Ja. Jeg har et stramt budsjett, det er derfor jeg leter etter dubler schematics: cry: Og fordi jeg har allerede et signal generator som har kostet meg penger.

Prøv Agilent 8648B 9kHz-2000MHz/4000MHz Signal generator. Jeg antar at prisen er mindre enn USD6k. Sjekk ut prisen på http://www.testequity.com/products/677/ Hvis du klar ikke har råd til å kjøpe, design frekvens multiplikator. Det er enkelt å bruke PIN-diode eller SRD (ytelsen er bedre), men du vil trenge ekstra filter og forsterkning som passer ditt behov.

men hvor skal jeg begynne? er det noen skjemaer som ligner på det? Jeg har sjekket mange selskaper som minicircuits ingenting virkelig funnet

En annen sugestion ville være å sjekke ut ATV nettsteder. Du finner ganske mange synthesizer kretser i mikrobølgeovnen regionen, og praktiske eksempler med teori og kretser. cheers SDA

Leosedf: vil du virkelig ønsker å designe et signal generator? Jeg vil råde deg til å kjøpe Nova hyppighet synthesizer ved 1500-2200MHz (P / N: ns2-1500104) eller 1700-2200MHz (P / N: ns2-1700104) rekkevidde. Frekvensen kan programmeres og strøm kan stilles inn. Jeg kjøpte en for undersøkelser. Prisen er

Jeg har allerede en HP8642A:) en dobleren kan koste mer:):):) har jeg ikke bestemt ennå

Egentlig er dobbelt ganske enkelt å designe bruke PIN-diode (invertert par). Du kan be om 10 gratis prøve fra Agilent. Men effektiviteten av pin diode frekvens multiplikatoren er fattigere enn et SRD frekvens multiplikator. Jeg tror problemet ditt er løst nå .... :)

SRD? Jeg har aldri gjort noe sånt. Hvordan kan jeg gjøre det? noen linker?

SRD = Step utvinning diode. Utformingen nødvendige viss forståelse på oppførselen til SRD. Jeg tror for nybegynner, kan du referere til det vedlagte dokumentet til design multiplier bruke PIN-diode. Du trenger imidlertid ytterligere filtrering og forsterkning på utgangen av multiplikator ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back