Hjelp meg å designe en HMI programvare med OPC

7

7rots51

Guest
Hei jeg trenger hjelp på design HMI programvare, Hvilke verktøy er tilgjengelig og hvis jeg ønsker å koble den til internett eller et lokalnett hva kan jeg gjøre for å utvikle det. Jeg trenger hjelp og fullt kommenterte hjelpe på dette. Maskinvaren kan være fra et velkjent selskap eller være tilpasset design av meg selv. Hva er effekten av OPC i denne design? Hilsen

[Quote = 7rots51] Hei jeg trenger hjelp på design HMI programvare, Hvilke verktøy er tilgjengelig og hvis jeg ønsker å koble den til internett eller et lokalnett hva kan jeg gjøre for å utvikle det. Jeg trenger hjelp og fullt kommenterte hjelpe på dette. Maskinvaren kan være fra et velkjent selskap eller være tilpasset design av meg selv. Hva er effekten av OPC i denne design? Hilsen [/quote] Jeg tror du bør ta en titt på WinCC pakken fra Siemens. Jeg tror det inneholder alle de tingene you'r spør etter. Hilsen

Du har to løsninger, men det avhenger av hva du mener med "design en HMI programvare". Det er programvaren som administrerer kommunikasjon / grafisk design. Du har så bare å designe det grafiske grensesnitt. Muligheten for å kommunisere med en ethernet er vanligvis mulig, men du trenger å vite hvilken protokoll du skal bruke (det avhenger av målet PLC). WinCC (Siemens), Monitor (Schneider), RSView (Allen Bradley), .. Selvfølgelig disse programvare er kraftige men $$$$$$ Den andre løsningen er å kjøpe et stykke programvare som bare administrerer kommunikasjonen. Vanligvis kalt "OPC server" det gir tilgang til objekter av en industriell kommunikasjon buss fra Windows-programmer. Du må bygge den grafiske delen med C + +, Visual Basic, Delphi.

Jeg jobber på tidspunkt på et prosjekt med en Siemens PLS (S7-400). For kommunikasjon som brukes i TCP-IP som en tjeneste på seier 2000. HMI-er i C + +. Hilsen

[Quote = monty_burns_007] Hva SCADA egen du gjør og bruker sklux? Monty 8) [/quote] Ingen personnaly men så jeg m jobbe tett av den industrielle verden jeg m pleide å ha kontakt med dette feltet.

Hei Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg hesistate å velge hvilken av disse to slik:. 1: bruke C + + B * uilder og noen komponenter for å gjøre det. 2: bruk kommersielt tilgjengelig programvare som som i * FIX, w * inCC, c * itect, sa * snu? hvilken vei er bedre og mer pålitelig? forestille seg at jeg ikke avhengig av en hardware av en leverandør. bye

Bruk iFix mann, det er det beste. Eller hvis du har mindre penger, prøv Wonderwares InTouch. Monty 8)

hi iFIX er dyrt (5000 $ til 10 000 $), avhengig av tag tall. til monty_burns_007: jeg har en demo versjon 2.5, men jeg gjorde ikke finne det attraktivt, Har du demo av versjon 3.0? Hilsen

Hei alle Hvis noen en ide, hvordan overfører WinCC koder til Oracle8i w / o ODBC::

Du kan brukes Visual C til å skrive en DLL som kommunisere med Oracle og WinCC. Jeg gjorde det for noen år siden. Tusco

Jeg bruker WinCC fra Siemens og jeg tror det har mange fordeler. Du trenger ikke å bygge dine egne rutiner i C + +, eller noe annet. Men det er opp til deg å beregne billigere alternativ for deg. Hvis du tror det koster mye penger mindre å bygge din egen HMI ... Cu, NFlamble

hei nflamble Jeg har noen spørsmål om WINCC. Kan det støtter min egen maskinvare hvis maskinvaren støtter MODBUS protokoll? Jeg vil bruke mine egne kort, og i noen programmer PLS fra leverandører som som Siemens, Omron, smart ,...., Kan WINCC støtte dem for HMI design? Har den modbus OPC? Vennlig hilsen

Hi! Det er vanskelig å si. Det er en Modbus-kanal for WinCC men i'am ikke så sikker på at det fungerer for din maskinvare. Det synes å være en seriell Modbus-Driver. Cu, NFlamble

Ja, vi løste det med OPC. Det var en veldig enkel løsning. Cu, NFlamble

--- ENGELSK --- 8O Du kan sende Tags fra WinCC til andre Data Base som Oracle, SQL Server, Sybase, DB2, Informix, FoxPro, Access, Internett, ODBC, Paradox, dBASE, etc etc etc Med programvaren min. Jeg Delphi Programer og WinCC / Step7 / Microwin S7-200 / Logo Info om meg: www.gratisweb.com / picol / wintag.htm www.geocities.com / piolinpiolero / picol . html --- SPANSK ----- Hola ... Que tal. Mi Nombre es Jorge Vélez. Deseo facilitarles la herramienta WinTag 3,0 que Envia Tags de WinCC en otras Bases de Datos ya Internet bájala Grátis de www.gratisweb.com / picol / wintag.htm -----------

--- ENGELSK --- 8O Du kan sende Tags fra WinCC til andre Data Base som Oracle, SQL Server, Sybase, DB2, Informix, FoxPro, Access, Internett, ODBC, Paradox, dBASE, etc etc etc Med programvaren min. Jeg Delphi Programer og WinCC / Step7 / Microwin S7-200 / Logo Info om meg: www.gratisweb.com / picol / wintag.htm www.geocities.com / piolinpiolero / picol . html --- SPANSK ----- Hola ... Que tal. Mi Nombre es Jorge Vélez. Deseo facilitarles la herramienta WinTag 3,0 que Envia Tags de WinCC en otras Bases de Datos como Oracle, SQL Server, Sybase, DB2, Informix, FoxPro, Access, Internett, ODBC, Paradox, dBASE, etc etc etc bájala Grátis de www .gratisweb.com / picol / wintag.htm -----------

Hola Jorge. koblingen er brutt, men er bare 5 tag? Jeg tror at ikke er riktig å gi linker til disse ... """............... Deberá Suscribirse y dar un aporte de 120 dólares, enviándome su solicitud para adquirir ................. . "" "du vet hva som er deler ????? asdruball

Har noen erfaring med webservere fra intellution? Jeg har iWebserver 2.0 (1999) for iFix xx og det fungerer flott. Men er det også en webserver for de eldre Fix32 v.7.0 SCADA-programvare? Monty 8)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back