Hjelp meg å feilsøke en Verilog kode for en. Dat. file

U

UFK

Guest
Hiii Iv prøvd å kjøre denne spesielle del av koden for en. Dat-fil. kan noen vennligst hjelpe meg feilsøke? det holder å gi meg følgende feilmelding Module har ingen port. Jeg gjorde en dat fil som følger:. @ 002 11111111 01010101 00000000 10101010 @ 006 1111zzzz 00001111 Behage hjelpe meg med det.

Vennligst forklar hva du prøver å gjøre. Din beskrivelse sier ingenting. Og legg til koden, uten det vi ikke kan feilsøke den.

hiii im så sorry, im så stresset ut at jeg glemte å legge til koden. Den som følger: modul test; reg [07:00] minne [07:00]; heltall i; innledende begynne $ readmemb ("init.dat", hukommelse), for (i = 0; i

Her er problemet:
modul test;
Du bør ha minst én port, for eksempel en klokke port. Plasser en port selv om du ikke trenger det: modul test (input clk); Det burde løse problemet

Mange takk. Det løste mitt problem. Det begynte å gi meg andre feil om min init.dat file skjønt: ((

Vær mer konkret om disse feilene. Kanskje vi kan gjøre noe med dem også. Advarsel: Jeg tviler på at du kan lagre Z verdier i registre!

Takk for hjelpen. Ill være litt mer konkret om hva im prøver å gjøre her. Mitt prosjekt handler om å anvende SPIHT algoritmen på FPGA. Im prøver å lese en bildefil på Verilog. Jeg fikk forslag om å konvertere et bilde til matrise bruker imread kommandoen fra Matlab og deretter lagre matrisen verdier som en txt fil i Verilog bruke adresser som @ 002 etc for en viss streng av koeffisienter. Min init.dat fil var et eksempel kode jeg prøvde for en fremtidig større matrise. Nå som det gir meg rare feil im tilbake på torget ett. Noen forslag? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] Her er de to feilene som jeg fikk linje 28: Verdi 186 286 124 funnet på linje 1 er ikke binære i Call of system oppgave $ readmemb. ERROR: Xst: 2634 - "test.v" linje 29: For løkken stoppe tilstand bør avhenge sløyfe variable eller bli statisk.

Dette er de to feilene som jeg fikk linje 28: Verdi 186 286 124 funnet på linje 1 er ikke binære i Call of system oppgave $ readmemb. ERROR: Xst: 2634 - "test.v" linje 29: For løkken stoppe tilstand bør avhenge sløyfe variable eller bli statisk.

Første feilen: er det noe i din dat fil som ikke er 0-eller 1-tallet.? Andre feil: Du bør bruke "begynne" og "end" instruksjonene for å lukke "for" løkke
for (i = 0; i

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back