Hjelp meg å forstå denne ligningen (DFT)

M

mehtesham

Guest
Hei alle x [n] - DFT (N-poeng) -> X [k] - IDFT (M-poeng) -> y [n] hvordan vi kunne finne y [n] i form av x [n ]? (For både M ≥ N og M

Generelt DFT er diskret tid, men kontinuerlig frekvens. Når DFT frekvens variabelen er discretized er det vanligvis fortsatt kalt DFT. FFT er en effektiv måte å beregne DFT med diskrete frekvenser. cheers ... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 11 minutter: [/color] [/size] Hei igjen, noen flere detaljer for emnet ... [Color = darkred] Den raske Fourier transform (FFT) er rett og slett en klasse av spesielle algoritmer som gjennomfører den diskrete Fourier transform med betydelige besparelser i beregningsorientert tid. Det må påpekes at FFT er ikke en annen forvandle fra DFT, men heller bare et middel til å beregne DFT med en betydelig reduksjon i antall beregningene som kreves. [/Color] vennligst kassa denne linken for detaljert informasjon om den DFT: http://www.cage.curtin.edu.au/mechanical/info/vibrations/tut4.htm

Jeg er veldig interessert i dette temaet fordi jeg studerer DFT og FFT. Kan noen hjelpe med noen MATLAB eksempel eller en nettside hvor vi kunne finne dem?.

hei I svare mehtesham, tror jeg at i tilfelle at M! = N u ikke kan finne et uttrykk å forholde X og Y. den onl måte som kan hjelpe u leser oppsamplingsfunksjonen og samplingsreduksjon cocepts i descrete tid domene. (En detaljert info er saied i DSP ved Oppenheim ---> er tilgjengelig i EDAboard). Les RHE konsepter og konkludere. Skål

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back