Hjelp meg å løse denne integrasjonen ligningen

M

max232

Guest
Hei, jeg søker med intergrer dette jeg = (sin ((A * cos (x))) / cos (x)) ^ (2) * sin ^ 3 (x) dx dx (0 til pi) uten å bruke matlab Takk

Er det andre settet med parentes rundt ACOS (x) der for en grunn? For eksempel ville jeg ditt ord spørsmål som dette: Integreringen av [Sin (Acosx) over cosx alle squared] [multiplisert med sinx cubed] [multiplisert med dx] (fra pi til 0)

[Quote = rudane] Integreringen av [Sin (Acosx) over cosx alle squared] [multiplisert med sinx cubed] [multiplisert med dx] [/quote] (fra o til pi)

Jeg har festet en delvis løsning på problemet. Du bør være i stand til å fullføre det nå.

bruke Maple, og finne løsningen som: Maple input> integrert: = Int ((sin (A * cos (x)) / cos (x)) ^ 2 * sin (x) ^ 3, x = 0 .. Pi) ; Pi / 2 3 | sin (A cos (x)) sin (x) integrert: = | ---------------------- dx | 2 / cos ( x) 0 Maple input> int ((sin (A * cos (x)) / cos (x)) ^ 2 * sin (x) ^ 3, x = 0 .. Pi); -3 A + 2 A cos ( A) * cos (A) + cos (A) sin (A) + 2 Si (2 A) A * A ------------------------ ----------------------------------------- A hvis A 1 =, svarer: - 2 + cos (2) + cos (1) * sin (1) +2 * Si (2) hilsen Lkuzu

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back