Hjelp meg å løse noen differensiallikninger

C

comnint

Guest
behage hjelpe meg å løse dette differensialligning ligningen er i feste-fil [/img]

Jeg prøvde å gjøre mitt beste fortsatt ikke nei hvordan det kan løses??

Jeg også. I begynnelsen trodde jeg dette er bare en vanlig diff ligning, akkurat som: y '= y + x Men det er virkelig et stort problem når y' er i nevneren som dette 1 / y '= 1 / y + 1 / x Dette diff ligningen har ikke form som alle som jeg har lært før. Kanskje det er bare fordi jeg ikke vet hvordan du skal bruke sub-variabel. Imidlertid tror jeg det er noen diff ligninger ha rot som ikke kan uttrykkes ved normale funksjoner som vi har kjent. Har noen her vet hvordan de skal bevise roten av denne diff ligningen ikke kan uttrykkes ved normale funksjoner som sin, cos, eksponentiell, polynomical ,...?

Jeg er også veldig interessert i løsningen av denne differntial ligningen. Jeg har også prøvd hardt nok, men uten hell. Det synes å være en ikke-lineær differntial eq. -Nand_gates

Jeg vil foreslå at du prøver Fourier transform. Det kan hjelpe på vanskeligheten av 1 / y '.

Fra der du fikk denne differensial ekv. som også kan bidra til å løse det!

Differensiallikning hvis løsning satifies eksistens og egenart kan løses ved hjelp av Lie-algebra. Problemet er da å finne egnede infinitesimal transformasjon som kan tas opp ved ligningen selv. Mer informasjon i den klassiske boken "Symmetrier og differensialligninger" GWBluman, S. Kumei, Springer-Verlag 1989. En kraftig pakke for Mathematica utviklet av Gerd Baumann er Tilgjengelige i sin bok "Symmetry Analyse av differensialligning med Mathematica".

kan du alltids prøve å transformere differensialligninger, seier Fourier eller Laplace, ganske alltid er den beste måten

Vennligst skriv følgende i et ark for bedre forståelse av uttrykkene dy / dx = (x * y) / (x + y) y '= dy / dx så, (x * y') + (y * y ' ) = (x * y) y + (x * y ') + (y * y') = y + (x * y) d (xy) / dx + 0,5 d (y ^ 2) / dx = y ( 1 + x) Jeg / yd (xy) + [(0,5 / y) d (y ^ 2)] = (1 + x) dx Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre etter dette, kanskje dette kan være mye bruk hilsen drdolittle: )

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back