[Hjelp] S-parameter til Time Domain

C

camel_RF

Guest
Hei,

Jeg har en S2P fil og vil gjerne vite hvordan jeg kan omdanne den til annen domene data.
Mye verdsatt hvis forklaringen er gitt sammen med formelen.

Jeg tenker å bruke Matlab / ADS å konvertere dataene.
Pls råd.

Eventuelle andre kommentarer og forslag er velkomne.

Takk på forhånd

 
Jeg har sett i denne artikkelen transformere fra s-parameter til annen domene.

http://lw.pennnet.com/Articles/Article_Display.cfm?Section=Articles&Subsection=Display&ARTICLE_ID=152437

 
Vel, må du gjøre en Fourier transform av komplekse S parametere, en S parameter om gangen.Du trenger en ordne dataene inn i en rekke ønsket S parameteren, S11 for eksempel, og jo mer frekvensen poeng jo bedre.Avhengig av Fourier transform som du plukker fra matlab, kan dataene har ordnes i en gjentatt frekvens trinn størrelse.

 
biff44 skrev:

Vel, må du gjøre en Fourier transform av komplekse S parametere, en S parameter om gangen.
Du trenger en ordne dataene inn i en rekke ønsket S parameteren, S11 for eksempel, og jo mer frekvensen poeng jo bedre.
Avhengig av Fourier transform som du plukker fra matlab, kan dataene har ordnes i en gjentatt frekvens trinn størrelse.
 
Hvis s2p filen er s parameterne for en passiv krets, må du konvertere den til y eller z parametere og deretter implementere denne to porten y parameterne ved lumped elementer i sentrum hyppigheten av designen.
så rundt sentrum frekvensen din lumped modellen er gyldig og du kan bruke denne lumped modellen i tid domene.

for å øke frekvensområdet gyldighet, må du bruke en optmizer å matche s parameterne for lumped nettverket til s2p filen over ønsket frekvensområde.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top