Hjelp til å starte en mikrokontroller RF nettverk

P

penrico

Guest
Hei folkens, jeg starter en ny desing som vil koble mange mikrokontrollere (som microchip er PIC), vil disse PIC oss være atskilt til maks 15 meter. Jeg ønsker å bruke en RF-nettverk. Mitt spørsmål er: - Hva er den mest praktiske slags nettverk som jeg kan bruke for dette prosjektet (bluetooth, eller noen andre)? - Hvor finner jeg informasjon om hvordan du gjør dette? - Er det en enkelt brikke soluttion? : Oops:

Hei Penrico! Hvis det i søknaden din er det nødvendig betraktelig data transmition og / eller mottak (57600bps eller mer), Bluetooth-modulen det er det perfekte valget for søknaden. Jeg er nå begynt stabelen utvikling (HCI) for TECOM ( www.tecom.com.tw ) bluetooth-modul BT3010 eller BT3014. Det er vanskelig oppgave fordi de fattige dokumentasjon om bluettoth stack-tallet. I andre tilfelle, anbefaler jeg TI løsning, se på www.ti.com mer om RF-løsning som TRF brikkesett. Dokumentasjon og applikasjon notater er veldig bra ... gorkin

Hei ..... 15 meter er ikke en big deal! .. hva slags hastighet. trenger du If er langsom fart er det noen chineese moduler som RADIOSHACK.COM selger for 12 dollar. men i mengder kan du kjøpe dem fra Kina for ca $ 1,50. disse modulene er AM på 433MHz, men fungerer fint! En annen seier for Kina. Men mer seriøst hvis du trenger bedre ting andre freqs .. og raskere hastighet antenner, etc selv Thera er noen eksempler på protokoller til bruk for RF comunication her er alt det du trenger .. http://www.linxtechnologies.com/

Du har synes RfPic serie å være et godt valg for enkelt chip rf prosjekt.

Takk for svar, vil jeg undersøke det. Hva med Wi-Fi?, Hva kan du fortelle meg? Jeg trenger data prøver om 56Kbytes eller mer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back