Hva er 0 ohm motstand bruk for?

S

shirley_opss

Guest
Hei ..Jeg har 2 forskjellige grunnlag (digital og analog jording) og jeg får en 0 Ohm motstand.Bare lurer på hva isit bruk for?Hvordan kan jeg skille disse to grunnlag?

På 0Ω motstander:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=142413

På to forskjellige grunnlag:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=175585

For mer info bare søke dette forumet og du vil finne mange interessante meninger ..

Vennlig hilsen
IanP

Som du har to forskjellige Ground ...Uqite mulig at 0 Ohm motstander gis til deg å bare kort på to grunnlag (hvis det er bare for testing) slik at du donnt må bruke ulike isolerte forsyninger for tester hensikt.

0 Ohm motstanden er ikke noe mer enn en wire ..som er ganske ofte brukt til i to forskjellige punkter på brettet.

Det er vanligvis for en tilkobling som ikke alltid er permanent, og det er å b slås av / på eller det er krysset for å sjekke signalet på et bestemt sted

Som tidligere nevnt, digitale signaler er vanligvis noisey (på grunn av stadige veksling) og analoge kretser er sensative.Derfor GND fly er separert.

For å skille de to GNDs, må du ha to 0 Ohm motstander.Dette vil gi deg muligheten til å koble til enten / begge GNDs.

Det kan tjene som en isolasjon for høyfrekvent støy siden dette O ohm er induktiv i naturen!

Den kan brukes som et skiftelokomotiv, når du solgte den i kretsen, swich er på, ot den swith er av

selvfølgelig kan du ikke skille digital bakken og analog bakken helt,

ellers signalet mellom analog og digital vil ikke ha tilbake bane.

kretsen vil ikke fungere.

vennlig hilsen

shirley_opss skrev:

Hei ..
Jeg har 2 forskjellige grunnlag (digital og analog jording) og jeg får en 0 Ohm motstand.
Bare lurer på hva isit bruk for?
Hvordan kan jeg skille disse to grunnlag?

En 0Ω motstanden brukes som en kobling mellom to punkter.Den viktigste grunnen til å være i en motstand pakken er for automatisert velge og vrake i samlebåndet.

Både Analog bakken og Digital bakken må være koblet så * nært * til strømforsyningen som mulig, men * hver * analog krets skal kjøre en egen linje bakken slik at volt synker som følge av gjeldende flyt ikke innvirkning på andre analoge kretser

Det unngår også jordsløyfer ved bare å koble bakken på ett punkt i kretsen.

Vi bruker null ohm mest for alternativet velges.

De kommer også til nytte for senere impedans samsvarende, setter vi dem i overføringslinjer i tilfelle de trenger tuning senere, noe som skjer ofte.

Til slutt, bruker vi dem på hvert jordet monteringshullet på PCB slik at EMI lab kan eksperimentere med hvor kretsen er fysisk gounded til kabinettet.Dette høres ut som det du kjører inn.Den EMI gutta kan bruke pads for kondensatorer eller FERRITE perler hvis nødvendig.EMI er svært vanskelig å forutsi, og disse gutta kan bare gjøre en gyldig test på et produkt som er nesten 100% i sin endelige form.Med uncommited grunnlag kan de finne ut hvilket sted (e) til jord styret og bare endre BOM uten å endre styret design.Det er vanskelig fordi bakken strømmer i både chassis og PC Boards er utmerket radiatorer.

Likevel jeg ikke forstå hvordan 0 ohm bidrar til å isolere mellom analog og digital GND.
Kan ikke analoge og digitale fly kan kortsluttes på ett sted uten 0 ohm?Er noen spesialitet shoring med 0 ohm?

Beklager, dårlig vane med for mye informasjon.

Mest sannsynlig var det satt der som et alternativ hvor du skal plassere systemet stjernen bakken.Hvis du vil kjøre både grunnlag til strøm, ikke legg den inn

Forstår du årsaken til separate digitale og analoge begrunnelse og forankring generelt?Mitt svar blir ikke mye mening hvis du ikke gjør det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back