Hva er billigst MCU

A

artem

Guest
Jeg har lastet ned EDN katalog for microcontrollers 2003, men da spurte Arrow for 100 K quote - prisene var mye høyere enn angitt i EDN katalogen. Den cheapes AVR var ca 1,6 $ mot 0,60 angitt i EDN i 10 K mengder sitat fikk fra Arrow. Hvorfor det er tilfelle? Har noen info om billige MCU distributører? 'Me' mentione om EM Microelectronics MCU-tallet. Har du litt informasjon om deres priser (4 bit lavpris MCU)?

Hei når du ønsker et pristilbud for 100k stykker du ikke ringer over telefon, og få prisen .. For 100k du har å forhandle .. du ber for feltet støtte ingeniør. For 100 K brikkene vil han komme ned og besøke deg. Så når han ser at du søknaden er gyldig. Da vil han legge en anmodning om pris til manufaturer .. Så en uke senere vil du ha den reelle prisen .. Sånn er gjort. Egentlig kan du annonsere din target pris, vil de prøve å matche det la meg gi deg to eksempler .. Jeg måtte få et tilbud for 100k stykker for en $ 12 akselerometer .. vel prisen kom ned så lavt som $ 3,50 Også fra cygnal en $ 6,99 CPU i 100k stykker var $ 2 så vidt jeg vet den billigste CPU i thoses volumer er TI med en OTP 430 for rundt $ 0,50

Hei Jeg gjorde udnerstand dette problemet, så jeg var i kontakt med fyr som kjente meg allerede da jeg var i kontakt med ham for en annen vellykket bestilling. Er det enkelt å finne SDK og utviklingsverktøy for MSP430 og hvor godt er IAR MSP kompilatoren egnet for dette MCU?

Sannsynligvis det eneste du trenger å gjøre er å få dem til å tro at bestillingen er reell, ikke en estimering. For den billigste 4 bit MCU kan du vurdere om Taiwan selskapet, cann't jeg husker et annet program med 4bit MCU unntatt enkle leketøy. De kan ha det, selv uten emballasje.

Hei, Det er ingen nøling at de billigste opp er HOLTEK - for 3K ord minne det blitt to ganger billigere enn Microchip. Det har C kompilator (payfree), IDE miljø, ICE debugging verktøy.

Du nevner billigste MCU. Jeg vet ikke om du noen gang tenker på chip-on-board slags design (med svart epoxy innkapsling). Dette bør være enda billigere enn pakke del

20 cent per dø ... ikke fortell meg at du kan få noe billigere enn HOLTEK

[Quote = Artem] Jeg har lastet ned EDN katalog for microcontrollers 2003, men da spurte Arrow for 100 K quote - prisene var mye høyere enn angitt i EDN katalogen. Den cheapes AVR var ca 1,6 $ mot 0,60 angitt i EDN i 10 K mengder sitat fikk fra Arrow. Hvorfor det er tilfelle? [/Quote] tror jeg er EDN 10 K prisene prisene direkte fra produsent og ikke fra en distributør. Ved å gjøre store ordrer det er normalt billigere å bestille direkte fra produsenten enn fra en distributør som Arrow. [Quote = Artem] Har noen info om billige MCU distributører? [/Quote] Det hele avhenger av i hvilket land du er lokalisert og hva MCU du snakker om.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back