hva er din favør tegningen programvare?

F

field_catcher

Guest
Hallo,

Hvordan tegner du bilder og legge dem til publikasjoner?Jeg fant ut at det er en liitle litt vanskelig å ha god kvalitet tegning.
Akkurat nå for krets diagram, kopierer og limer fra skjematisk komponist.For blokkdiagram, jeg bruker Microsoft viso.For bølgeform skjerm, bruker jeg Matlab.
Vet noen noen gode tegningen programvare som gjør alt?Takk!

Jeg bruker Visio å tegne krets diagram, blokkdiagram og waveform.

Hei field_catcher,Visio er en dårlig tol for tegning skjematisk (min mening).

Selv de verste EDA tegneverktøyene er bedre enn Visio.

Vanligvis bruker jeg et skjermbilde program for å importere skjematisk eller grafikk fra EDA verktøy til en. Doc eller. Pdf-fil.

Også de fleste av EDA verktøy er hierarhical.Så du kan presentere blokkskjema uten problemer, hvis design er hierarhical fra starten

Når du skriver latex Jeg bruker også XFig.Det er ikke veldig kraftig, men det er gratis og lett å bruke!

for wavefor, digitalt signal du kan bruke "waveformer / testbench" eller "timing designer"

det kan generere mange klokke, buss signal ..

for skjematisk, jeg bruker Visio tech-symbolet ..Visio er bedre verktøy for å skrive
down design dokument, men du må re_draw krets igjen ..

en annen er å bruke PDF, kan du bruke komponist skape "PS" file postscript
og bruke acrobat konvertere til PDF skjematisk,
og bruke powerpoint link skjematisk filLagt etter 1 minutt:for wavefor, digitalt signal du kan bruke "waveformer / testbench" eller "timing designer"

det kan generere mange klokke, buss signal ..

for skjematisk, jeg bruker Visio tech-symbolet ..Visio er bedre verktøy for å skrive
down design dokument, men du må re_draw krets igjen ..

en annen er å bruke PDF, kan du bruke komponist skape "PS" file postscript
og bruke acrobat konvertere til PDF skjematisk,
og bruke powerpoint link skjematisk fil

skjematisk: opptegning i Visio
blokkdiagram: viso
waveform: Maple.

Takk for innspill.
Jeg fant en annen: Dia.Det er GNU-programvare.Det er gratis.Not too bad.Lagt etter 3 minutter:Takk for innspill.
Jeg fant en annen: Dia.Det er GNU-programvare.Det er gratis.Not too bad.

Viso er veldig bra for blokkskjema men ikke veldig bra for skjematisk, for at jeg bruker orcad.

Hei,

selv Word eller Excel kan hjelpe deg til å gjøre det blokkskjema.Har du prøvd dem?
For skjematisk préféré jeg EDA liker OrCAD eller LTSpice (gratis).
Min bølgeform favoritt er MATLAB.

Hilsen.
eblue

Mentor Graphics Design Architect, virtuos, Orcad ... og noen ganger Microwind Dsch

Jeg bruker Microsoft Visio-tegningen min circuits.but Jeg vil bruke Mentor's verktøy.

Nylig måtte jeg skrive design rapporten i Word med noen skjematisk inkludert.Resultater: svært praktisk program LTspice har ingen kopi evne, Tanner T-krydder har svært begrenset redigering evne.Bare OrCad Capture (Pspice) har alle det til sammen.
Du trenger bare å velge område, standard Kopier til utklippstavlen og deretter Lim inn i Word.

Jeg bruker TGIF for både skjematisk, bloc diagram og waveform.Under GNU-lisens.Kan brukes sammen med TeX (produsere TeX og PostScript output).

http://bourbon.usc.edu:8001/tgif/

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back