Hva er dongler og hvordan fungerer de?

P

purifier

Guest
Jeg har nylig hørt om dongler også kjent som Hardware låser ... Jeg ble interessert i dem, men jeg kunne ikke finne noen info ... Kan noen hjelpe meg angående følgende: 1. Hva er egentlig en dongle? 2. Noen bilder av en dongle 3. Hva er mekanismen involvert sammen med sin interne struktur. 4. Er det mulig å slå dongle beskyttelse. 5. Hvorfor skriver port og ikke noen andre er valgt for dongle. Vennligst hjelp ...

Tusen takk IanP men hvor kan jeg finne sin indre struktur ..? fordi det ville forklare alt om dongler ... Eventuelle forslag?

Jeg har ikke et fotografi av en dongle men fra det jeg har allerede sett hatt det et lite kretskort med en mikrokontroller med slettet tall knyttet til diverse linjer + 3-state RS-232 sjåføren og DB-9 menn og DB-9 kvinnelige i begge ender ..

Tusen takk ... Jeg har fått noen nyttige bilder fra Google Images ved å skrive "dongler" ... Og er alle nettsteder jeg finner forklare hva dongler er ... men jeg ville vite hvordan dongler arbeid? Jeg mener, fra elektronikk synspunkt ... Hva skjer inne i dongle? og andre lignende spørsmål ... Vennligst hjelp ... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] Også, hørte jeg at det er noen teknikker for å slå dongle beskyttelse ... så, hva er den nyeste trenden av beskyttelse?

Når et program startes det sjekker for tilstedeværelsen av en dongle på en port (parallell, seriell, etc) ved å sende visse streng av data som dongle leser og sender tilbake til PCen sin streng som programvaren aksepterer (kan være mer enn en utveksling ) og kontinuerlige driften ..

sende visse streng av data som dongle leser og sender tilbake til PCen sin streng som programvaren godtar
Hva meam du gjør dongle leser en streng? På hvilken måte? Hvorvidt en gate har en 0 eller 1 og deretter den tolker dataene og deretter sende den tilbake til PC ... Nå er det ikke mulig for meg å gjenskape de samme signalene, sender dongle til en PC via en annen chip? Hvis ja, så selv denne beskyttelsen ikke er helt idiotsikre ... så, gjorde de komme opp med noen oppgraderte modeller, eller har du noen ide om gjeldende trender?

Derfor er dongle er ikke populært lenger. Såvidt dagens trender, tror jeg det er on-line registrering med koder for å aktivere programvaren sendt direkte til deg ..

Oh ... dongler er ikke populært lenger? Takk for det ... Jeg visste ikke at ... jeg var fortsatt tenker at dongler brukes også i dag ... Såvidt online registreringer er bekymret ... jeg tror de er gode, men definitivt det beste ... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 7 minutter: [/color] [/size] Og forresten, jeg fortsatt ikke får svaret mitt til dette: Hva mener du når du sier at dongle leser data som sendes? Vennligst avklare

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back