Hva er forskjellen mellom Microblaze IDE og ISE myk?

D

david753

Guest
Hei, folkens Jeg er en nybegynner i FPGA. Det er en utvikling bord på hånden min. chip modell er SPARTAN XC2S200 I vedlagte CD, det er en programvare, MicroBlaze IDE. Men, på Xilinx web, er det en ISE programvare. http://www.xilinx.com/xlnx/xil_sw_updates_home.jsp Hva er forskjellen mellom disse to programvare? Hvilken programvare trenger jeg?

Så vidt jeg vet, er MicroBlaze IDE del av Xilinx sin EDK (Embedded Development Kit). Det er en alt-i-ett pakke for design av embedded programmerbare systemer basert på Xilinx egen 32-bit mikroprosessor kjerne som kalles MicroBlaze. Hvis du er en nybegynner som du sa at du sannsynligvis vil starte med en enklere generell HDL design (enten VHDL eller Verilog). ISE Foundation eller BaseX er kommersielle produkter du må betale for, men heldigvis finnes det en gratis versjon som heter ISE Webpack som er tilgjengelig for nedlasting på Xilinx nettside. Selv om det har noen begrensninger, er det helt nok for mindre prosjekter, selv for middels tetthet design. Du må registrere deg før du laster ned. Sjekk inn nettadressen nedenfor: Good luck!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back