Hva er normal verdi for OPAMP bias strøm speil

V

vistapoint

Guest
Og hvordan å bestemme? Den nåværende speil synes bare gi en referanse strøm. Hvorfor ikke gjøre den så liten som mulig? Hva med 1uA eller 100nA? Jeg har ingen anelse om hvordan de besluttet at.

kjære vistapoint deres er problemer rtelated for støy. Dr Boser har diskutert det i sine forelesninger.

[Quote = ambreesh] kjære vistapoint deres er problemer rtelated for støy. Dr Boser har diskutert det i sine forelesninger. [/Quote] ------------------------------------- ------------------------ oh .. whre er Dr. BOser foredrag notatet? hvor kan vi få det? hilsen samrt

Vanligvis vil jeg velge rundt 50 ~ 100uA unntatt spesielle krav.

Jeg så en masse design av Johan H. Huijsing og hans studenter. De brukte mindre enn 10uA som referanse aktuell kilde for sine OPAMP celler. Noen ganger er det enda mindre. Hva er effekt hvis lille strømmen er brukt? Vil crcuit fortsatt være partisk riktig? Er støy betydning? Jeg er alltid ikke veldig sikkert om støy. Det virker immaterielle.

Jeg tror det er vurdert basert på matching for å redusere erro av nåværende speil. I mellomtiden, støyen og psrr er de viktigste faktorene som påvirker ytelsen til OPAMP grunn av bias betydning.

at / SA godt spørsmål. Jeg også møte denne situasjonen, men jeg har ikke thinked om det. hva Jiangwp sa er om w / l ratio og lengde så videre. men hva forfatteren sa handler om bias referanse nåværende

Hei alvays, jeg er enig med jiangwp. Anta feilen av en viss strøm speil grunnet mismatch er 0.1uA, hvis bias referanse gjeldende er 1uA, er feilen 10%, men hvis den bias referanse gjeldende er 10uA, da feilen er bare 1%. Håper det hjelper.) Hilsen jordan76

Jeg leste noen artikler om bandgap kretser. Noen av designene har svært lavt strømforbruk. for eksempel, strømforbruk mindre enn 20uA. hvis det er tilfelle, hva slags handlinger vi må gjøre for å sørge for at feilen er liten nok når en liten strøm blir brukt?

jordan, mener du at den absolutte dagens feilen har ingen dependance på dagens volum? Men jeg ønsker å vurdere det som prosentandelen hvis gjeldende ikke er for liten. det vil si, dersom feilen er 0.1uA når volumet er 1uA, så vil det bli 1uA når volumet blir å være 10uA feilen kommer fra tilfeldige feil og systematiske feil, kommer tidligere fra teknologi mismatch, kommer sistnevnte fra design metode, for eksempel forskjell på vds mellom inngangsspenningen og utgangsspenning

alvays, du har rett. Jeg er enig med deg. Hva du sier er en del av hva jeg mener. Først er The bias nåværende begrenset av systemet energitap. Sekund, for en god ytelse forsterker, må det være robust drift over store prosessen variasjoner og termperature. Den bias bestemmer drift utgangspunkt for en forsterker, så bra bias er en forutsetning for en god forsterker. Tredje, for lav støy og presisjon forsterkeren, lyden av transistor og svinge av strømforsyningen til bias vil påvirke ytelsen til forsterkeren. slik størrelse og forholdet mellom transistor og psrr er også faktorer for bias.

Jeg tror bias strøm er bestemt av hele kretsen makt (slik som OP-AMP, bandgap) og andre design SPEC (som gevinst (f = 0)).

Jeg tok opp spørsmålet fordi jeg så noen design med amaizingly lite strøm. De bruker 200nA for aktuelle kilder, 0.8uA for innspill paret, 100nA for CMFB forsterker. Jeg er nå å lage mitt eget design. Jeg tviler ovenfor bias strøm vil gjøre kretsen fungere, selv om strømforbruket er attraktiv. Spesifikasjonene er ikke tett på gevinst og støy. En annen faktor er at jeg er en nybegynner. Jeg vil ha min chip arbeid først. Hva er den tryggeste måten å bias gjeldende? eller hva slags skjevhet gjør at kretsen ikke er robust?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back