Hva er teknikken for å lage 360 grader rotasjon fortsatt skutt?

B

buts101

Guest
Hei EDAians, har du kanskje sett dem i annonser ... 360 grader rotasjon skutt av stillbilder? Mitt spørsmål er hva er teknikken bak for å få 360 grader skutt? Har de matriser med kameraet rundt objektet og ta bilde samtidig og senere gjøre noen bildebehandling eller noe annet som jeg ikke vet? Plz hjelpe meg å forstå det Best Regards, Buts101

er det noen myke som bidrar til å lage panoramabilder fra sekvens av stillbilder som dekker alle 360 graders utsikt. Disse programvare gjenkjenner bildet grenser og haler en til hverandre produsere hele 360 graders panoramautsikt. BTW dette er feil sted for dette emnet - "General" subforum er mer egnet.

Jeg så en ting på TV om det, og så også en hjemmelaget enhet blir brukt på en fotballkamp. Det er overraskende enkelt ..... flere kameraer montert i en halvsirkel. Hvis de alle ta et bilde med en gang og du vise dem i rekkefølge på film hastighet, ser det ut som du sluttet tid og flyttet filmkamera. Hvis du ser nøye, er det ikke mer enn 10 eller 15 stillinger i swing. Den utgjør er ikke så naturlig som de ser siden kameraet monteringen er like bred som appearent "swing". Den profesjonelle de er like bred som 6 fot og vikle delvis rundt emnet. De er selvsagt også bruker komplett sirkler i noen tilfeller. Det er den samme teknikken. Med dagens billige digitale kameraet kan du gjengir det lett, selv om den ene jeg så brukt ca 10-15 dyrt stillbildekameraer. : D

Jeg møter en fyr her i Boulder Colorado at design som type utstyr. utgangspunktet han har en roterende kamera som tar flere skudd på forskjellige roterende vinkler og så myke lim det sammen.

Hvis du ser på profesjonelle enere, er selv enkelte vanndråper suspenderes i samme posisjon i luften gjennom alle bildene. Du kan ikke gjøre det med ett kamera. Det er det som gjør disse bildene så interessant. Faktisk, hvis du ser, bruker de svært rask kameraer (eller film) og blitsen er åpenbar om temaet fra alle vinkler, noe som betyr flere simultainious blinker. (Motivet er obviouly lyser lysere enn noen annen del av bildet). Dette er ett tilfelle der low-tech trumfer high-tech.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back