Hva er timing?

D

disney

Guest
Jeg ser mange steder "vi har for å møte timingen" mens de gjør P & R.

Kan noen vennligst forklare meg:
En.Hva er timing som relatert til P & R
2.Hvor timingen info er satt
Tre.Hva er min timing krav som må oppfylles.
4.Hva hvis vi ikke får den nødvendige timing?

Takk
Disney

HI Disney,

Timing er et svært viktig aspekt i chip design.Meeting timingen betyr "om våre design møter de nødvendige drifts frequeny eller ikke apecified i henhold til spesifikasjonene"

Folk er veldig opptatt på hvert trinn i design om timing bcoz som vi som vi fortsetter i design-stadiet timingen blir forverret bcoz av uønskede parasitics.

under syntese scenen selv gir vi noen timing begrensninger (SDC) formidle verktøyet ikke skal bryte begrensninger slik at vi kan kan møte timing.So som dette på hvert trinn har vi prosedyrer for å sikre at timing er oppfylt (dvs. design er arbeider ved ønsket operativsystem frekvens)

Kan noen hjelpe meg til å forstå andre timing spørsmål

Takk
Disney

En.Hva er timing som relatert til P & R
- Plassering bestemmer plasseringen av hver forekomster
- CTS bestemmer klokken nettverk
- Routing bestemmer wire i hver sammenkoblinger
-> Parasittiske RC avgjøres av P & R.

Derfor er det timing-drevet Plasseringsmålrettede og timing-kjøring ruting.
-------------------------------------------------- ----------------------------------------

2.Hvor timingen info er satt
- I de fleste tilfeller, begrensninger er timing definert i SDC (Synopsys Design Constraint) fil.
-------------------------------------------------- -----------------------------------------

Tre.Hva er min timing krav som må oppfylles.
- Minst, klokken definisjon er nødvendig.

- Etter at klokkene har blitt definert, setup tid & holde tiden av sequentical celler / blokker vil bli kontrollert.
-------------------------------------------------- ------------------------------------------

4.Hva hvis vi ikke får den nødvendige timing?
- Først må du kontrollere de timingen begrensninger er riktige.

- Så, hold tid må være oppfylt.

- Hvis setup tid kan ikke oppfylles etter bruk av alle mulige optimalisering teknikker,
kanskje bare finpusse timingen begrensninger (tregere).

Tusen takk for tiden din.
Jeg forstod det meste av dine kommentarer.

Hva om timingen ikke er oppfylt innen P & R-verktøyet (jeg mener etter optimalisering)?Hvordan man skal fikse det?

Takk på forhånd

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back