Hva gjør "ECL", "CML", "LVDS",

K

knack

Guest
Hei jeg noen ganger se at ppl bruker CML krets til å gjøre ... bla bla .. og bruk LVDS grunn av ... bla bla ... og ECL .... Hvilke catigory eller gren av vitenskapen disse vilkårene tilhører? Jeg tror disse noen typer I / O interface standarder (ikke sikker, og trenger å bli korrigert hvis jeg tar feil) .. Jeg vil lære mer om dem .. Så, hva skal jeg lese eller søk etter? Jeg skulle designe en høy frekvens og store divisor counter .. hvem av dem skal jeg bruke og hvorfor? C / Cts og adv. / ulemper av hver ..... Vennligst gi meg nyttig stoff om dem ... Veldig Big [size = 7] TAKK ALLE [/size] for hjelp .. Hilsen, - Knack

ECL står for Emitter Sammen Logic. Det er en høyhastighets logikk familie fordi transistorer aldri får lov til å mette. Strukturen er svært lik den analoge differensial forsterkere. CML står for Current Mode Logic. Det er en annen høy hastighet logikk familien lik ECL bortsett fra at en familie er bufret på utgangen, mens den andre ikke. LVDS står for Low Voltage Differential signalering. Denne logikken familie bruker differensial signaler på ca 700mV å representere 0s og 1s. For høy hastighet dividers. Jeg tror at de mest vanlige logikken familier er CML eller Dynamic logikk.

LVDS - Low Voltage Differential signalering brukes i overføring av data mellom chips. LVDS bruker signaler med svinger rundt 50mv - 400mv ved svært høye frekvenser. Dette brukes vanligvis for høy hastighet kommunikasjon. LVDS sjåfører og dekodere har en annen viktig spesifikasjon i felles-mode spenningsnivå av signalene. Den felles-mode nivå varierer wrt de definerte protokollen og spenningen som kjernen fungerer. For å vite mer om LVDS implementering, kan du melding meg. Jeg foreslår at du begynner å lese fra LVDS modellering og deretter inn LVDS drivere. Bruk google for å søke etter artikler på disse.

"Jeg hadde tenkt å designe en høy frekvens og store divisor counter" Definer hva frekvensene vi snakker om her ...

Jeg har nå jobbet på LVDS drivere opp til 2 GHz på 130nm. Det kommer an på teknologi også.

Hvis du søkte for noen IEEE papirer, gi meg linker og jeg skal få dem for deg!

ECL er emitter kombinert logikk [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] Low-voltage differensial signalering, eller LVDS, er et elektrisk signalsystem som kan kjøres ved meget høye hastigheter enn billig twisted-pair kobberkabler. Den ble introdusert i 1994, og har siden blitt svært populær i datamaskiner, hvor den danner en del av svært høy hastighet nettverk og datamaskinen busser. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] http://en.wikipedia.org/wiki/Current_mode_logic

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back