Hva gjør u mener med design for verifikasjon

Jeg foreslår to bøker for din referanse. 1. Skrive testbenches: funksjonell verifisering av HDL modeller 2.Principles av verifiserbare RTL design: en funksjonell koding stil støtter verifisering prosesser i Verilog

DFV er en veldig fashion konsept. Jeg pleide å delta på et Synopsys seminar trageted på verifisering. De advacate SystemVerilog for gjennomføring DFV idé.

Hvor kan jeg finne denne boka "Skrive testbenches: funksjonell verifisering av HDL modeller" takk

Det er egentlig verifikasjon av RTL (Chip) ved hjelp av standard verifiction metoder ved å skape testbenker i HVL (Hardware Verification Language).

"System-on-a-Chip Verification - Metode og Teknikker" er en nyttig bok for deg

I overordnet prosjekt, vil verifiseringsprosessen koste 60% av prosjektets tid, så design for verifikasjon er payoff. hilsen [quote = harshad] Hva gjør u mener med design for verifisering [/quote]

boken og er veldig bra - men jeg anbefale denne boken for deg --- hvis du er den newboy du kan lese denne boken først, og deretter lese <skriftlig testbench>

Jeg foreslår to bøker for din referanse. 1. Skrive testbenches: funksjonell verifisering av HDL modeller 2.Principles av verifiserbare RTL design: en funksjonell koding stil støtter verifisering prosesser i Verilog som har bøker? pls dele dem! takk!

Hvor finner jeg boken "System-on-a-Chip Verification - Metode og Teknikker"?

[Url = http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=72070&highlight=writing] skriftlig testbench [/url] [url = http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=62902&highlight = systemonachip] System-on-a-Chip Verification [/url]

Kort sagt, bør du designe din testbench og vektorer i paralle med deg RTL design, og du trenger for å designe noen addtional logikker for egen testing. DFT kompilatoren også vil være nyttig for sluttkontroll.

Jeg tror RTL med godt kodet strukturelle påstanden er en slags DFV

Hei, jeg ønsker å stille et spørsmål? Hva er forskjellen mellom Design for verifisering og bruk av skript (TCL, perl) for verifisering?

Det kan bety enten, Design som skal verifiseres, eller det kan bety å skape verifisering miljø, dvs. skrive atferdsmessige modeller, og teste mønster generasjon, slik som å verifisere DUT.

Design for verifisering er å få designere som skriver RTL å bruke påstander, documenation, kommentarer, meningsfulle signal navnene som dont endres etter hvert som de går opp og ned i hierarkiet, og andre gode rutiner for å gjøre verifikasjon av design enklere og raskere. Det hjelper også gjenbruk av design, også.

Jeg tror DFV betyr at du må vurdere verifisering problem selv når du utformer annet enn når du begynner å verifisering

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back