Hvilke BJT NPN transistor er mest brukt i forsterker kretser?

Z

zia.newversion

Guest
Jeg prøver å modellere en forsterker krets i Multisim og det er en enorm liste over transistorer som jeg kan bruke. Jeg kan bare bruke BJT NPN transistorer ... Har noen noen ide hva transistor er mest brukt? Jeg vet det varierer fra program til program, men bare for en nybegynner nivå, som en elektronikk lab på en skole, noe som ville transistor tilfredsstille nesten alle grunnleggende behov? Jeg er sikker på etter et lite hensyn, kan listen bringes ned til 2,3 transistorer ...

Ir avhenger av hva du prøver å designe noe som BC109, BC337, 2N2926 er generelle formål NPN. Keith.

Takk for svare ... Egentlig jeg prøvde å løse et problem, men fikk ikke den ønskede effekt. Jeg tenkte kanskje å bruke en mer generell transistor, ville problemet være løst. Men problemet vedvarer ... Jeg tror jeg skal ha til å lage anothe tråd for det ... Tusen takk, er min kunnskap definitivt litt mer enn før jeg postet denne tråden. :)

Hei, Hvis u kan forklare problemet ur overfor, kanskje vi kan hjelpe u.

Hei, Hvis u kan forklare problemet ur overfor, kanskje vi kan hjelpe u.
Hiya tilbake ... Problemet har blitt løst. Jeg brukte BC107 men jeg tror det kan løses med andre transistor fordi jeg senere fant ut at problemet ikke ligge med transistor modell, men administratorinnstilling stedet. Her er linken til tråden jeg har laget senere. Den inneholder problemet og progressive løsning. :) Cheers http://www.edaboard.com/thread194369.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back