Hvilken er farlig? AC eller DC ?????????

P

puneet bansal

Guest
PLZ la meg vite hvilken av AC & DC ER DANGEROUG? PLZ HJELP MEG MED LOGIC. : Idea:

Dens DC. fordi det tiltrekker. AC gir deg et sjokk, men avviser på grunn av vekslende polaritet.

DC er mer farlig enn AC fordi AC endre sin retning mange ganger i et sekund. mens DC ikke. I AC mann fikk litt sjokk, men sikkert mens i DC mann dør på én gang når røre det.

Det avhenger av frekvensen på AC. Ved Murphys Law nettet frekvensen er den verste for muskel sammentrekning. Du berører wire og fingrene opphold klynget.

Puneet Bansal, Dette argumentet har rast siden dagene da Thomas Edison og George Westinghouse konkurrerte for belysning kontrakter. Hvis du søker på nettet, kan du finne uttalelser uansett. Men de fleste av kravene er grunnløse mening. De to mest autoritative artikler som jeg har funnet kan bli funnet på følgende steder:. http://www.pfeiffereng.com/Principals% 20of% 20Electrical% 20Grounding.pdf http://pchem.scs.uiuc.edu/pchemlab/electric.htm . Den første artikkelen er en tabell som viser følgende nivåer:. Perception. "Cant la gå". Atrieflimmer Ta en titt. Konklusjonen i begge artiklene er at AC er mer farlig. Hilsen, Kral

null b'cause dc gjentar aldri itslef verdien er konstant for all tid. D

AC, lav frekvens AC hele hjertet vil føre en glipp slå og drepe deg .. Across hjertet mening fra den ene hånden til den andre. DC gjentar kontinuerlig seg selv! ;-)

DC er mer farlig enn AC. DC er kontinuerlig så hvis u ge No er det ingen muligheter til å få igjen, men hvis det er en AC u kan få igjen i variating hullene

yeah men hva hvis du øker frekvensen til en svært rask nivå. ville ikke ac fungere som dc da?

Hvis du øker frekvensen til høye verdier, kommer risikoen os sjokk ned på grunn av huden effekt. Med økende frekvens dagens tendens til å flyte gjennom overflaten. Dette kan skje i KHz rekkevidde. Dette hotellet er brukt i viser hvor en mann holder endene av et rør lys og røret gløder.

Jeg tror begge farlig, men graden av skade er avhengig av amplitude og frekvens av AC og amplitude av DC

du må gi mer informasjon føre til at det avhenger av spenningsnivå sammenligning og frekvens av AC. fordi jeg kan ta på 12V batteri terminal og ikke flykte, og jeg kan berøre 12V AC og ikke flykte. så de er verken farlige i dette scenariet. inntil du definere hvordan denne sammenligningen skal gjøres alle svarene i den ene eller den andre er feil periode. Mr.Cool

Ja, det er mye av variabler i de fleste skader scenarier. 12V (AC eller DC) er vanligvis ikke en støt, men det kan likevel være farlig. Jeg kjente en kar som hadde en ring på fingeren hans mens du arbeider på sin bilens motor. Han liksom fanget ringen mellom batterikabelen og bakken. Ringen lyste opp som en lyspære og brant fingeren sin ned til beinet. Yeow!

DC er annerledes, fordi verdien ikke endrer seg med tiden. Jeg mente, det er ingen oppfatning av sykling, så det vil gi deg støt med sitt peak spenning alltid. AC er mindre farlig, den har sykluser, går den tilbake til null også, så det trenger ikke gi deg konstant støt med sitt peak verdi ... Naveed

DC. Coz AC er pulserende. U r skjøvet tilbake når u får et sjokk. Så sjansen for å overleve.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back