Hvilken er farlig? AC eller DC ?????????

Høy nåværende DC er den mest dangeous elektrisk strøm, fordi den ioniserer blodet globules celler og gjør at blodet koagulerte

[Quote = neggar_8051] DC. Coz AC er pulserende. U r skjøvet tilbake når u får et sjokk. Så sjansen for å overleve. [/Quote] Er du sikker på at dette er eiendom av AC at det presse deg tilbake ..!!! Jeg har doughts om denne uttalelsen .. Naveed

De fleste av forklaringene gitt ovenfor ikke har noe bevis eller sterk base til å konkludere ..... AC pulserer ... DC tiltrekker ... et all .. men som nevnt av VSMguy peak verdi for en 120V AC ville bli høyere (120V er RMS val) enn 120V DC så .... hvordan momentant strømmen ville være burde være en lett gjette (antar menneskelige kroppen er mest resistiv element) Også sett i det virkelige liv DC tap er mye mindre i forhold til AC (selv om man kan si DC er langt mindre brukt enn AC) men i praksis har det vært observert DC gir deg en sterk sjokk og kaster deg bort (dette skur kan være dødelig, og kan også forårsake sever brannskader) men i AC electrocutions offerets muskler umiddelbart lammet og sjokk ikke avviser det hele tatt (heller det tiltrekker ) slik at det resulterer i en plutselig død. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 4 minutter: [/color] [/size] Og shiv_emf, ja frekvensen av DC er 0 Hz som betyr uendelig periode (det er ikke noe morsomt abt det). Som perioden refererer til den tiden det tar å fullføre en syklus, som DC aldri gjør, inntil uendelig.

Når du ser volt for volt AC er mer farlig. Det er det samme spenning AC vil drepe deg tidligere enn DC. Årsaken ligger i det faktum at AC tvinger musklene til å arbeide med rytmen av AC som er 50-60Hz, inkludert hjerte muskler. Når Tesla introduserte AC Edison brukte farene ved AC å overbevise offentligheten om at hans DC system er tryggere. I en od sine demonstrasjoner har han drept en elefant med AC spenning. Du ville trenge mye DC strøm til å gjøre elefant blod koke og drepe ham.

kompisen sin Gud .. men faktum u hav sier er sant reg. ele-phant ...

det er bare én måte å fortelle. halvparten av dere prøve å drepe dere med DC, og den andre halvparten prøve å drepe dere med AC. rapportere tilbake i morgen.

Selv om det er ingen bevis for hvilken type er farlig vil jeg gjerne si det på denne måten: Jeg har følt elektrisk støt av en telefonlinje (40 V DC aprox) i mine hender og følte også 120 volt AC i tungen min (don ' t spørre hvorfor du, jeg var altfor ung) og tro meg jeg husker fremdeles de 40 V DC.

Dman. ja og Tesla besluttet å ikke drepe dyr med DC om han sikkert kunne ha. Tesla cranked sitt system opp til den utløste og deretter kom ut og rørte ved det. da han utfordret Edison å gjøre det samme med sin DC maskin ... som selvfølgelig ville han ikke (han ville dø). sannheten er at du kan bare vurdere fra sak til sak. trenger mer informasjon enn bare "ac eller dc?". men .. hvis det er all info du har, så jeg si at AC er mindre farlig fordi du kan skru frekvensen opp og det blir ufarlig. DC, er det alltid potensielt farlig. Mr.Cool

IMHO sammenligne AC og DC basert på sjokk erfaring er ikke god - huden motstanden (som er det viktigste) avhenger av mange faktorer, inkludert huden fuktighet, hud tykkelse på halvliter spenningen inn kroppen, fysisk tilstand (enten individuell trøtt, syk .. .), nåværende sti (mest farlig hvis ikke feil er gjennom hjertet), individets fysiske egenskaper (hud og kropp motstand varierer) ... Det kan være likespenning mer farlig fordi det gir jevn strøm gjennom kroppen mens AC (samme medfulgte RMS verdier for AC og DC) kan oppleve non resistiv impedans natur menneskekroppen og aktuelle varamedlemmer. Selvfølgelig er det bio og kjemiske prosesser som er utført, men jeg vet ikke om disse. [Quote = echo47] Selv en halv million volt ved 60 Hz er relativt trygt hvis du nærmer deg det * veldig * nøye: http://www.glumbert.com/media/highpower Hva en jobb! [/quote] Må få disse gutta 1 USD / V lønn?

Ifølge rms volltage av AC og DC spenning i samme intervall, er AC mindre bærekraftige

Sikkert ac er mer farlig enn st hvis begge har samme RMS verdier. Fordi peak verdien av acc vil være root 2 ganger Greate enn RMS verdien. Under peak verdien av ac, vil det være mer skadelig og kan være dødelig.

I samme vilkår .. DC er mer farlig, men High Voltage AC er easyer å finne det.

Du jus kan ikke si sånn, det er andre parametere også, angir AAL tingene

Begge er svært farlig, bortsett fra hvis du bruker batterier ...

disse to er farlige når de er i høyere potensial, men Dc er farligere enn Ac bcoz DC wont kommer til GND

Hei Puneet; Selv om det ser ganske enkelt spørsmål, men er ikke slik. Som i openion min, men AC og DC er farlige forskjellen er av ampere (Current) Ba høy amp. AC er også dødelig. Selv AC har sinosudally varing amplitude som betyr at den tiltrekker og frastøter alternatly avhengig av hyppigheten ..... mens DC alltid holde u i samme tilstand.

Hei, ikke å kommentere sannheten, halv-sannhet, feil og myter fra den nesten endeløse diskusjonen, jeg ville bare illustrere utsiktspunktet av sikkerhet regler (IEC1010) i denne forbindelse. I normal drift, er følgende nivåer anses som kontakt-farlig AC spenning 30 Vrms henholdsvis 42,4 Vpeak DC spenning 60 V vekselstrøm 0,5 mArms / 0,7 mApeak likestrøm 2 mA AC strøm 70 mArms (HF) Forklaringen er allerede gitt i diskusjon, men ikke deles av alle bidragsytere. Men vær sikker, at reglene er godt grunnlagt av empirisk vitenskap. Hilsen Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back