Hvilken er farlig? AC eller DC ?????????

DC MEN KAN AC VÆRE avhenge av PERSON HEATH, SLIM eller fett, fleiper, begge er farlige, DC: - FØLER DU KONSTANT SJOKK AC: - DU FØLER ZigZag SJOKK du kan nyte med AC

Det er som å spørre "Hva ville du heller bli overkjørt av en lastebil eller en buss?". Begge kan drepe, selv om et lite sjokk nå og igjen er bra for sjelen;)

DC er mer farlig i forhold til AC annet faktum for AC er at på enkelte frekvenser avviser den menneskelige kroppen hvis noen sjokk er det

Jeg synes det er et morsomt tema. Forhåpentligvis vil alle ta elektrisk sikkerhet på alvor, men ingen vil ta denne tråden for alvorlig. Det virker som ventrikkel fibrulation og tendensen for muskel sammentrekning (låser deg til kilden av den nåværende) er større for ac. Og veldig interessant kommentar ovenfor om de standarder Frank ovenfor. Selv om jeg bare skummet tråden fort, husker jeg ikke se noen tungtveiende grunner til å vurdere fm mer farlig generelt. Som andre har nevnt, er det vanskelig å spikre den ned uten å vite spesifikt hva er aktiviteten under vurdering. Hvis du fortalte meg min jobb var å høyt potensial teste en motor til ca to ganger det Isolasjonsspenning verdi ved hjelp av enten en ac hi-pot sett eller en DC hi-pot sett, kan det være en annen grunn til believle det ville være mer fare i ac. Grunnen er at ac testsett må ha det overstrøm tur settpunkt høyt nok til å romme den relativt høye kapasitive strøm til jord. DC hi-potten overstrøm tur er satt mye lavere, bare nok til å romme den mye lavere resistive lekkasjestrøm. Fra dette perspektivet dc kan være tryggere i dette tilfellet. Jeg tror nivået av beskyttende tur forutsatt (inkludert responstid), kilde impedans, og andre faktorer kan noen ganger være viktigere enn om det er AC eller DC.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back