hvor å snu og stoppe en lekebil?

F

FoxyRick

Guest
hei der .. jeg gjør et prosjekt som trenger å slå en lekebil 90 grader mot høyre når den når en fast veikryss.Eventuelle forslag om det?Dessuten, jeg trenger ideer om å gjøre det stoppe på et bestemt sted også .. Please help me ... noen ideer vil gjøre ... behage ..

P / S lekebil brukes med batteri .. (kan sensoren brukes? Hvis kan, hva slags sensor?)

Takk ...
Sist endret av jjd58 den 07. Mai 2006 7:36, endret 2 ganger totalt

 
Hva med en linje-følgende system?Bruker optiske sensorer for å holde bilen på en hvit linje på bakken

http://elm-chan.org/works/ltc/report.html

Hvis du bare trenger en tur, kan du bruke samme prinsipp på en linje på bakken med en optisk sensor for å oppdage det.Bruk hvitt på svart eller omvendt, for å gjøre deteksjon enkelt.

FoxyRick.

 
Hei,

En annen 'optisk sensor' idé ville være å bruke optiske enkodere på hjulene, og en mikrokontroller å vite nøyaktig hva stillingen hvert hjul i. Enten det en absolutt encoder eller en inkrementell, spiller ingen rolle.Incremental måler bare fart og retning på hvert hjul.Du kan bruke sesors / mikro å kontrollere hastigheten på hvert hjul, og gjøre det svinge 90 grader, ganske nøyaktig.

Annet enn det, må du ha et stødig referanse (noe som ikke er på lekebil) som Rick foreslått.

solution would be a hall sensor, to use the earths magnetic field as a reference.

Jeg antar at en ekstrem
løsning ville være en hall sensor, for å bruke jordas magnetfelt som referanse.Du kan få disse sensorene følsom nok til en viss grad, og med litt intelligens, du det å snu bilen.
Selv om, er at bare virkelig for et leketøy som kan plasseres hvor som helst.Du nevnte "veikryss" så jeg antar at dette leketøyet er plassert på et "spor" eller "road", i så fall ville et stødig referanse ikke være vanskelig å gjennomføre.

Er bilen et '2 hjulet kjøring?Det er å snu, kan du bare ha de to motorene går i forskjellige retninger slik at den kan slå på stedet.Eller har den en styringsgruppe mekanisme som ligner på ekte biler?(svinger i en bue)?Den tidligere ville gjøre livet enklere, siden den stopper, snur på stedet, får så å gå igjen.Sistnevnte krever at bilen til å begynne å skru på et punkt før hjørnet.

Jeg er alltid full av ideer, mest unyttig, men ya aldri vite.

Hilsen,

BuriedCode.

 
ja .. bilen beveger seg på en gitt bane med nøyaktig vendepunkt og stoppestad.Bilen er en '2 hjulet kjøring ..Takk FoxyRick og BuriedCode for bemerkelsesverdige råd og ideer ... cheers ..

 
Du kan designe krets både med og uten mikrokontroller.Jeg har laget to biler en bruker sterke LED-lys og PHOTODIODE og en annen ved hjelp av ultralyd sender og mottaker hva er din interesse?
hvis det besluttet å ikke bruke en mikro Da trenger du sensor, komparator og en bro krets for å slå av motoren i begge retninger.hvis det besluttet å arbeide med mikro deretter komparator delen kan gjøres ved hjelp av programvaren du må bestemme

 
selvfølgelig sensoren kan brukes ..bruker IR lysdioder og IR recevier som sensorer ...
bruk stepper motor som styringsgruppe ..når den når et fast knutepunkt oppdage ved hjelp av IR-sensoren, eller hvis det fast avstand bruke disken og med hastigheten på bilen u kan beregne tiden det tar å komme seg til stedet og foreta stepper å slå 90degreee usign mikrokontroller det bedre ..Hilsen
Shankar

 
tillegg:
Du kan bruke optiske sensorer for støping i bilen, men det er bare appicable når u allerede bruker sensorer for å nivigate bilene hvis u vil stoppe en bil på en viss avstand kan du gjøre det på tid vector
gjette fart og beregne tiden det tar å komme dit hvis det er et fast sted sted en tidtaker u kan gjøre det uten en Microcontroller men hvis u vet hvordan man bruker det da som er preffereable.

 
Du vil det skal stoppe for å unngå en hindring?
hvis det er slik at du kan bruke ultralyd eller infrarød.
du må bestemme.
du har ikke fortalt noe om microcontroller ennå.
Hvis du gjorde prosjektet bare si så hvis ikke og trenger hjelp til hva venter du på

 
Dette emnet var postet 1 år siden, tror jeg jjd58 gjorde prosjektet og ikke trenger hjelp lenger: s

 
Hva slags motor bruker du?Stepper motor?Hvis ja, kan du slå 90 grader bare ved å rotere bare 1 hjul og holde den andre stasjonære.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top